Portada Lliteratura Seis escritores remembraron los sos llibros inescaecibles

Seis escritores remembraron los sos llibros inescaecibles

by asturnet

Embaxo la benéfica sombra de don Quixote, nel que Borges vía una representación del escritor qu’enfermu de llectures sal a buscar la so propia aventura lliteraria, seis escritores españoles ya iberoamericanes evocaron ayer nel Antigu Institutu los llibros que-y dieron un vuelcu a les sos vides. Clásicos de la lliteratura contemporánea como “Conversación na catedral” de Vargas Llosa o “Lolita” de Nabokob”, fueron los títulos escoyíos por Rosa Montero y Elsa Osorio como referencies maxistrales pal so propiu aldu de creadores. La escritora y aventurera Chus Lago optó por falar del llibru que la llevó a la so última espedición a l’Antártida.

El retu propuestu ayer por Luis Sepúlveda na mesa redonda de la sesión de tarde del VIII Salón del Llibru Americanu encamentaba a seis escritores presentes nel alcuentru a falar non de los sos propios llibros, sinón de les llectures que-y dieron sentíu al so propiu enfotu lliterariu. La primera autora n’intervenir, l’arxentina Elsa Osorio, apostó por una de les referencies fundamentales de la lliteratura hispanoamericana del sieglu XX: “Conversación na catedral”, de Mario Vargas Llosa, una novela qu’en palabres de la so glosadora “condensaba nel horror y l’atmósfera opresiva d’un momentu de la hestoria de Perú, tola hestoria contemporánea d’América Latina. Al otru llau de la mesa, la española Rosa Montero, escoyó otru clásicu de la lliteratura de la nuestra dómina: “Lolita” de Vladimir Nabokov:”una obra d’inxeniería narrativa que lleva a quien la llee a dexase arrastrar pol poder torrencial d’un relatu nel que per momentos, a lo llargo de bona parte de la novela, llegamos a sentinos cercanos al protagonista Humbert & Humbert, pa llegar al final a decatanos de la so verdadera monstruosidá”.

Nuria Varela remembró “Caperucita en Manhattan” de Carmen Martín Gaite como “un d’esos llibros que t’abren una ventana hacia lo que te gustaría llegar a cuntar y que güei nun m’atrevo muncho a volver abrir, porque temo que l’encantu de la primer llectura desllumadora nun acuda fiel al mio deséu”. El deséu por siguir la llamada d’una busca “que dura mientres dura el viaxe y que s’asemeya al protocolu pa una cita con un amante” foi el qu’alcontró la escritora y aventurera Chus Lago en “Atrapaos nel xelu” de Caroline Alexander, un llibru “qu’envez de ser el que diba llevar a una isla desierta, foi él quien me llevó a una isla desierta, a l’Antártida”, ironizó la gallega. El descubrimientu d’esa obra que recrea la espedición del esplorador británicu Ernest Shacleton pa entamar el

primer viaxe a pie pel continente de xelu, afaló a l’autora de “Una mujer en la cumbre” y “Fuera de la tierra” a camudar “l’aventura vertical”, que la llevó a coronar l’Everest ensin ayuda d’oxíxenu y a algamar otres cumes como’l míticu Poveda pola “aventura horizontal, porque la tierra ye tan estensa como fonda y en cualquier llugar d’ella puede tar l’oxetivu de la nuestra busca”. Per último, la guatemalteca Victoria Standford, profesora d’antropoloxía de los derechos humanos n’America Llatina en delles universidaes estadounidenses, faló de les diverses llectures d’obres documentales y testimoniales que la ficieron dende los sos díes d’estudiante afondar nel asuntu que tiempu después diba convertise nel oxetu d’investigación del so llabor académicu.

El moderador de la mesa Luis Sepúlveda aportó la so contribución particular a la puesta en común de los llibros que sescudieron la vida de les sos compañeres d’alderique, nel so casu, dos sobremanera: “L’amor ye un cazador solitariu” de Carson McCullers, de cuxa traducción al español por parte del escritor chilenu Jaime Silva foi testigu a los empiezos de la so carrera lliteraria y que pasáu’l tiempu “sigue a ser ún d’esos llibros que medren en cada nueva llectura”; l’otru títulu referencial del autor de “El viejo que leía novelas de amor” foron los “Bocetos Californianos” de Hart Brane, “otru llibru sólidu, desllumante, construíu col material duraderu de les obres grandes”.

El VIII Salón del Llibru Iberoamericanu de Xixón sigue güei les sos sesiones con una mesa redondan a les 12 del meudía na que la escritora Rosa Regás, Mercedes Álvarez, conceyala de Cultura del Conceyu y el director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera, van falar de “España, Europa, Iberoamérica, la necesidad de tender puentes”, nun coloquiu moderáu por Luis Sepúlveda.A les 13.00 Nuria Varela presenta na Casa del Libro la so última obra: “Feminismo para principiantes”.

Pela tarde, a les 17,00 hores el patiu central del Antigu Institutu acueye una llectura de poetes asturianos na que van intervenir Lurdes Álvarez, Miguel Rojo, Javier Almuzara, Bernardette García Menéndez y Pablo Antón Marín Estrada. Una mesa redonda embaxo’l títulu “50 años de Pedro Páramo” cola presencia de Reina Roffé(Arxentina), Antonio Sarabia(México), Tabajara Ruas(Brasil) y José Manuel Fajardo(España), cerrará la xornada del domingu nel salón d’actos del Antigu Institutu.

Tamién te podria gustar