Portada Conceyos Paco Bezerra y Luis Luque revisiten nel Palaciu Valdés el mitu d’Edipo

Paco Bezerra y Luis Luque revisiten nel Palaciu Valdés el mitu d’Edipo

by redacción asturnews

Paco Bezerra y Luis Luque revisiten sobro les tables del Palaciu Valdés el mitu en “Edipo. Al traviés de les llapaes”. Y fainlo col protagonismu d’Alloño Sauras y Mina El Hammani, al pie de Alejandro Llinares, Diego Rodríguez, Julia Rubio, Omar Zaragoza, Eduardo Mayu y Jiaying Li.

Pa da-y forma a la reinterpretación del mitu valir d’una repartida coral, encabezáu por Alloñar Sauras nel papel de Edipo, y de Mina El Hammani nel de Yocasta, y con Julia Rubio como la Esfinxe, Eduardo Mayu como Yelmu, Omar Zaragoza como Creonte, Jiaying Li como Tiresias y Mujer Ciervo, Alejandro Llinares como’l Mensaxeru y Diego Rodríguez como l’esclavu. Nuna puesta n’escena espectacular.

Edipo duerme en cantu del camín, hasta qu’espierta al escuchar la voz d’una estraña presencia, un home que, ocultu so un cascu de metal, empieza a fala-y sobro una bisarma, una ciudá y un pagu. Desconfiable, refuga la invitación del misteriosu caballeru, que nun duldar n’aportunar hasta consiguir que Edipo esviar del so camín, enfrentar a la bisarma y, convertíu en rei, termine entrando na ciudá de Tebas.

Un puntu de partida al traviés del mitu universal que conduz a la indagación, al cuestionamiento de la condición humana nuna sociedá que tiende a la deshumanización, al individualismu estremu.

Pregúntase Bezerra, “¿cuál ye la proeza anguaño: algamar la mayor popularidá posible por aciu el menor esfuerzu posible o llevar a términu, y con tenacidá, una empresa tres llargu tiempu y numberoses dificultaes?”. Recuerda que siempres se dixo que’l mitu de Edipo ye lo contrario a una hestoria esitosa del yo, pero ¿y si nun fuera asina y lo qu’intenta dicinos ye que quedase solu y ciegu ye’l mayor de los ésitos posibles?”.

Un sacrificiu pol colectivu, contrariu al imperante del individuu percima de too lo demás, por ello, Luque incide nos cuestionamientos de Bezerra, que va haber de resolver el públicu: “¿Quién ye’l valiente que, güei, atrever a sacrificar los sos privilexos pol bien de los demás? ¿Quién ye’l valiente que güei s’atrevería a ser Edipo?

“Edipo. Al traviés de les llapaes” ye una coproducción de Pentación, el Teatru Español y el Festival de Mérida, onde vio la lluz con ésitu. La escenografía ye de Monica Boromello; la música orixinal, de Mariano Marín; el vestuariu, d’Almudena Rodríguez Güertes; el llume, de Juan Gómez-Escuernacabres; la videoescena, de Bruno Praena; la coreografía, de Sharon Fridman, y Álvaro Lizarrondo ye l’ayudante de dirección.

Tamién te podria gustar