Portada Música Muyeres repasa 20 años d’historia nel Valey el día 25

Muyeres repasa 20 años d’historia nel Valey el día 25

by asturnet

El Colectivu “Muyeres” presenta en conciertu los sos “20 años sobre la escena asturiana” esti próximusábadu 25 de Xineru a les 20 hores nel centru cultural Valey Teatru del conceyu Castrillón. Nel conciertu, esti grupu de Muyeres percorrerá esos 20 años d’escenariu y de les sos grabaciones discográfiques que van de “Muyeres, Dancies, bailles, ramos, romances y cantares de los conceyos d´Asturies” (FonoAstur, 1993), a “Muyeres II” (FonoAstur, 1997), “Pasamentu” (FonoAstur, 2001) y “Onde la culiebra canta” (FonoAstur, 2006) o el espectáculu INDA SUENEN representáu per toa Asturies ente 2010 y 2012.

Nel añu 1993, y coordinaes por Lisardo Lombardía, muyeres procedentes de dalgunos de los grupos d’investigación etnográfica más destacaos – Andecha Folclor d´Uviéu, L´Aniciu, Escontra´l Raigañu, Xurgar nas Costumes y Concetsones – formen el Colectivu Muyeres. Lo que nun principiu yera reivindicar la variadísima música de percusión del país y el papel de la muyer como protagonista y depositaria de la tradición musical asturiana, convertir nuna de les aventures musicales más apasionantes de los últimos años. Porque amás de los sos impecables y emocionantes grabaciones – Muyeres, Dancies, bailles, ramos, romances y cantares de los conceyos d´Asturies (FonoAstur, 1993), Muyeres II (FonoAstur, 1997), Pasamentu (FonoAstur, 2001) y Onde la culiebra canta (FonoAstur, 2006) – caúna d’éstes teníen el reflexu d’un espectáculu nel que se combinaba tola potencia de la tradición más pura cola maxa del ritu. Porque si daqué vien de les grabaciones de Muyeres, y sobre manera de los sos espectáculos en directu, ye esa verdá apolmonante que tien lo que naz no fondero de la tierra. Fragmentu de la ponencia lleida por Inaciu Llope nel branu de 2009 na Universidá Menéndez Pelayo de Santander, col títulu de: La música tradicional asturiana, un aproximamientu xenealóxicu.

Demientres los años 2010, 2011 y 2012, Muyeres llevó a cabu INDA SUENEN un espectáculu novedosu en compañía del grupu teatral Factoría Norte que recibió una gran acoyida per parte del públicu con actuaciones nel Centru Cultural Niemeyer, Teatro Xovellanos, Teatru Filarmónica, Teatru Palaciu Valdés, Centru Cultural Valey de Castrillón y otros llugares. Esti espectáculu encontáu nel discursu de muyeres, resulta radicalmente feminista partiendo sicasí de la música y los valores de la sociedá tradicional.

La entrada sedrá de 4 euros y la vienta d’entraes fadrase na taquilla de Valey Centru Cultural el 25 de Xineru de 17 hores hasta empiezu de función, la vienta antemanada hasta’l día anterior a la función n’Información de Valey Centru Cultural dende’l 10 de Xineru de 12,30 a 14,30 y de 18 a 20 hores y en www.valeycentrocultural.org dende’l 10 de Xineru.

Tamién te podria gustar