Portada Comunicación Merino y Aguilar ganen el Nadal y el Josep Pla

Merino y Aguilar ganen el Nadal y el Josep Pla

by redacción asturnews

Dos muyeres coles sos primeres noveles ‘adultes’ trunfen nos premios qu’inauguren el 2020, nuna nueche lliteraria que dio a Ana Merino, de 48 años, y Laia Aguilar, de 44, el nadal y el Josep Pla.

Una nueche lliteraria con claru protagonismu femenín. Diba diez años, dende’l 2010 (con Clara Sánchez y Llucia Ramis), que nun asocedía que, na tradicional gala del hotel Palace, dos muyeres llevaren tantu’l premiu Nadal, pa obres en castellán, como’l Josep Pla, pa orixinales en catalán. La madrilana Ana Merino, de 48 años, y la barcelonesa Laia Aguilar, de 44, consiguir anueche, coles sos respectives noveles, dambes centraes nes emociones y les relaciones humanes, y que son tamién les primeres que dirixen a un públicu puramente adultu.

El mapa de los ciños, de Merino, asocede nun pueblín de Iowa (EE.XX.) –l’estáu onde vive l’autora– y ye una obra coral, con munchos protagonistes, tantos como maneres de rela­cionarse dar nesa localidá. “Creo na lliteratura col mesmu fervor que de neña creía nos Reis Magos”, declaró la ganadora namás xubir al estráu. “Son personaxes genuinamente bonos –yo creo na bondá– que s’enfrenten a circunstancies desaxeradamente difíciles. La novela arrinca con una maestra de preescolar que tien duldes sobre l’amor. Ta trabayando con un neñu de 5 años que sufre porque, de forma súbita, la so madre sumió. El mal ta presente, con crímenes, guerres y fronteres absurdes, y sicasí los personaxes evolucionen a lo llargo del tiempu”.

Sentimientos como l’amor, la perda, la vengación, el desen­gaño o la traición formen parte d’esti frescu sentimental de los habitantes d’un mesmu pueblu, que se convierte nel auténticu protagonista del llibru, anque hai una parte de l’acción que ­asocede n’España, a lo llargo de los dos primeres décades del sieglu XXI.

Tamién te podria gustar