Portada Comunicación Los Llectores de la Nueva España quieren que la Llingua Asturiana seya asignatura obligatoria en primaria

Los Llectores de la Nueva España quieren que la Llingua Asturiana seya asignatura obligatoria en primaria

by asturnet

“Si nun quies taza, taza y media”. La primer campaña escontra l’asturianu orquestada mediáticamente ensin dengún sofitu rial quedó esti xueves desmotada cuando más del 80% de los llectores de La Nueva España na so versión dixital votaron favoratiblemente a que seya obligatoria la enseñánza de Llingua Asturiana o l’alternativa de Cultura Asturiana na educación Primaria. “L’Oviedín”, como se conoz popularmente a lo más rancio de la sociedá capitalina, tien montada esta selmana cola collaboración del periódicu asturianu una campaña que noma “tercera vía” y na que diz que participen 500 pás descontentos, qu’ayeri nun apaecieron nin pa votar escontra lo que diz el periódicu que denuncien.

Dende la campaña mediática qu’esti mesmu periódicu y la desaniciada “Hoja del Lunes” d’Uviéu entamaron nos años 90 nun se vía cosa igual nos medios de comunicación asturianos. Una noticia que falaba d’una campaña de pás d’escolinos qu’en númeru pretendíu de 500 taben a la escontra de que se fora ufiertar nel cursu escolar que vién l’asignatura de Llingua Asturiana o l’alternativa de Cultura Asturiana pa los que nun quixeran escoyer la llingua del país. Nel mesmu miércoles 17 en que se facía esparder la noticia, les propies asociaones de pás desmentíen qu’esistiera denguna denuncia nin recoyiuda de firmes.

La Federación d’Asociaciones de Pás y Más d’Alumnos/es d’Asturies dicía na tarde del xueves nun tener recoyía quexa dala alrodiu d’esta cuestión: María Elena González, presidenta de la FAPA Miguel Virgós, principal federación de pás y más d’alumnos/es d’Asturies, afirmaba esti miércoles que’l so coleutivu nun recibió nenguna quexa alrodiu la falta d’una llingua estranxera como alternativa na primaria. Nesi sen, podrá escoyese ente “Llingua Asturiana” o “Cultura Asturiana” -asignatura impartida en castellán.

Asina, dende la Federación d’Asociaciones de Pás y Más Miguel Virgós manifiestaben que sí tan recoyendo quexes alrodiu d’otres munches cuestiones, nun siendo ésta motivu nengún de quexa o conflictu colos pás y les más d’alumnos y alumnes,

La Nueva España destacaba na so edición d’esti miércoles la recoyida de 500 presuntes firmes de pás y más contra la falta d’idioma estranxeru como alternativa, énte les más de 20.000 persones qu’escueyen Llingua Asturiana cada añu,.

La rialidá de la campaña, qu’enta sigue desenvolviéndose nel mentáu mediu, queda desaniciada dafechu col enfotu del propiu periódicu en desenvolvela convirtiéndola nel motivu principal de la xornada como “Encuesta del Día” cuando lo normal ye qu’otres noticies más populares como la abbdicación/coronación o el partíu de la selección española nel mundial recoyeran esa atención preferente, como asocede davezu sigún la llínia editorial d’esti mediu de comunicación.

La votación d’ayeri, que güei silencia La Nueva España convirtiendo la noticia en llectura namái que pa los suscriptores de la so edición dixital, nun dexa llugar a dubies: Más del 81% de los llectores voten faboratiblemente a la obligatoriedá de la enseñanza de la Llingua na primaria y namái que’l 18% voten negativamente.

Tamién te podria gustar