Portada Educación L’Informe PISA de 2013 p’adultos asitia a España a lo cabero en matemátiques y en llectura ente los países la OCDE

L’Informe PISA de 2013 p’adultos asitia a España a lo cabero en matemátiques y en llectura ente los países la OCDE

by asturnet

L’Informe PISA (PIACC) de 2013 p’adultos asitia a España a lo cabero en matemátiques y ye antepenúltima en llectura, superando solamente a Italia, dambes na categoría d’adultos de les 23 economíes desenvueltes nes que se realizó esti estudiu de calter añal. Pela so parte, Xapón lidera los dos categoríes, secundada per Finlandia.

L’informe PIACC 2013 tamién señala diferencies educatives nos niveles más altos, yá que demientres nos países de la OCDE el nivel escelente algama’l 12% de la población, n’España esta tasa solo llega al 5%. Les males resultancies d’esti informe acháquense al sistema de la LOGSE, yá criticáu na so dómina y más agora, con perspectiva, y en vistes de les resultancies, pero dellos intelectuales atalanten que tien de producise por más motivos.

Asina, en comprensión llectora, los que tienen ente 16 y 65 años namái consiguen 252 puntos, 21 per debaxo del promediu de la OCDE y 19 per debaxo del de la UE. En matemátiques ye peor entá: somos los postreros de la llista con 246 puntos, 23 per debaxo de la OCDE y 22 per debaxo de la UE.

A años lluz queden países como Xapón, Finlandia, Holanda, Australia o Suecia, que los sos titulaos en Bachilleratu o FP de Grau Mediu llogren, ello ye qu’igual o mayor puntuación que los universitarios o estudiantes de FP de Grau Cimeru españoles.

Nuna escala del 1 al 5, l’adultu mediu residente n’España asitiase nun 2, lo que significa, según esti informe, que sabe realizar cálculos matemáticos senciellos, pero nun entiende’l gráficu del recibu de la lluz, nin llogra comparar acertadamente precios d’hoteles. Esti nivel, coles mesmes, implica cierta dificultá pa estrayer conclusiones d’una llectura y la posibilidá de perdese nun testu de cierta fondura y riqueza como pue ser El Quixote.

Amás un terciu los españoles atopense nel nivel 1 o per debaxo del 1, lo que significa que namá pueden lleer testos curtios, entender un vocabulariu básicu, realizar operaciones aritmétiques sencielles o entender porcentaxes bien simples.

La otra cara de la moneda son los mozos españoles, que s’averen a la media de la OCDE y saquen casi 30 puntos (nun baremu de 500) a la población adulta d’España, siendo la mayor diferencia ente adultos y mozos de tol Informe, superada solamente per Corea del Sur.

Tamién te podria gustar