Portada Educación La Xunta Moza llama a la fuelga pola situación del asturianu nos institutos

La Xunta Moza llama a la fuelga pola situación del asturianu nos institutos

by asturnet

El prósimu 10 de payares los alumnos y alumnes d’enseñances medies tán convocaos a una fuelga en protesta pola situación de l’asignatura de Llingua Asturiana nos institutos. La movilización entámala Xunta Moza col fin de denunciar l’incumplimientu por parte de la conseyería d’Educación de la normativa tocante a la ufierta en tolos centros de Secundaria del asturianu como asignatura optativa. La organización xuvenil de la Xunta pola Defensa la Llingua quier sofitar con esta protesta les denuncies que los mesmos alumnos afectaos y los sos familiares lleven faciendo dende l’empiezu’l cursu, ensin llograr hasta agora nenguna respuespa por parte les autoridaes educatives del Principáu.

La intención de Xunta Moza ye cuntar na movilización del 10 de payares col apoyu d’otres organizaciones y poro ta en converses pa llograr el másimu respaldu a la fuelga, la primera que s’entama na enseñanza contra la discriminación llingüística. Nes últimes selmanes instituciones como l’Academia la Llingua, organizaciones polítiques como Andecha Astur y el Bloque por Asturies, y sindicatos como SUATEA, vienen denunciando les deficiencies na escolarización en Llingua Asturiana nos centros d’enseñances medies. Al primer casu denunciáu de discriminación llingüística nesti cursu, el de la neña Catuxa Bermeyu nel IES Naranco d’Uviéu, foron sumándose otres denuncies alrodiu l’inclumplimientu de la normativa vixente n’otros centros d’Asturies: IES de Ciañu, Universidá Llaboral de Xixón o l’Alfonso II d’Uviéu. Hasta la fecha la única solución qu’ufiertó la Conseyería d’Educación foi la posibilidá del treslláu de los alumnos a otros centros onde hubiere profesores d’asturianu, una alternativa que choca coles mesmes disposiciones llegales de la comunidá autónoma, clares respective a la ufierta de Llingua Asturiana en tolos centros educativos.

Xunta Moza tien convocada pal mesmu día de la fuelga d’estudiantes una concentración énte la sé de la Conseyería qu’empobina José Luis Riopedre na Plaza d’España d’Uviéu.

Tamién te podria gustar