Portada Conceyos La música protagoniza l’entamu del décimu añu de escenAvilés con dos estrenos

La música protagoniza l’entamu del décimu añu de escenAvilés con dos estrenos

by redacción asturnews

EscenAvilés, la programación teatral conxunta de la conceyalía de Cultura d’Avilés y el Centru Niemeyer, algama en 2023 nel so décimu añu, y fadralo ufiertando nel primer trimestre 15 propuestes, con protagonismu musical, y dos estrenos absolutos.

EscenAvilés foi presentada esta selmana por Yolanda Alonso, conceyala de Cultura y Promoción de Ciudá d’Avilés, y Carlos Cuadros, director xeneral del Centru Niemeyer. Destacaron cómo les señes d’identidá de escenAvilés, vanguardia y calidá, concentrar en propuestes escéniques capaces de satisfaer a tolos públicos.

Estimaron a los responsables del Teatru Nacional de la Zarzuela l’afitamientu de la so collaboración cola conceyalía de Cultura, al traviés del proxecto Artu, que’l so frutu va ser la representación de “Yo voi querete” (con un 25 per cientu de descuentu nel preciu de les entraes pa los abonaos del trimestres de escenAvilés), nel Teatru Palacio Valdés. Coles mesmes, sorrayaron el compromisu social, manifestáu n’acciones como l’estrenu de “Extrarradios”, de la compañía local Piquero Producciones, dientro de fechu n’Asturies, y parte del programa del Día Internacional de la Muyer y con asistencia gratuita.

La música va marcar la pauta nel trimestre de escenAvilés, tanto dende l’escenariu del Teatru Palacio Valdés como nel del Auditoriu del Niemeyer. Con finxos como la elección de nuevu d’Avilés per parte d’Albert Boadella pa un nuevu estrenu nacional absolutu, el de “Malos tiempos pa la llírica”, con María Rei-Joly y los sones de la zarzuela.

Too va empezar con fuerza dende’l centru cultural de la ría, coles siempres coraxoses reinterpretaciones de los clásicos que realicen Álvaro Tato (na dramaturxa) y Yayo Cáceres (na dirección), tan queríos n’Avilés, nesta ocasión con un bien musical “Vive Molière”. Y tamién dende’l Niemeyer, otru yá casi avilesín como Peris-Mencheta, refuerza la so querencia polos testos con fonderada histórica y críticu del italianu Stefano Massini nun espectacular y coral “Ladies Football Club” musicado por Litus.

La copla va resonar dende les centenaries tables del Palaciu Valdés. Juan Carlos Rubio y José María Cámara imaxinen un hipotéticu alcuentru ente Lorca, Rafael de Llión y Concha Piquer, y la riega de voz de Diana Navarro fai’l restu “En tierra estraña”. Y a Lorca, la so vida y la so obra, reivindica Carlos Saura, nuna nueva incursión del cineasta y creador aragonés nel teatru, con dramaturxa de Natalio Gruesu, nuna multidisciplinar “Lorca de Saura”, col cante y protagonismu de Indio Martínez.

Pero non tou diba ser música, y si hai un home del teatru que tien Avilés per segunda casa ye Juan Mayorga. Nun falta’l Premiu Princesa de les Lletres a la so cita cola ciudá, dende’l Niemeyer con una incursión na comedia, “Amistá”, con dirección de José Luis García Pérez y un tríu d’intérpretes de luxu, encabezáu por el mesmu director, Daniel Albaladejo y Ginés García Millán. Y con un clásicu contemporaneu, el “Equus” de Peter Shaffer, en versión de Natalio Gruesu y dirección de Carolina África, ciérrase’l ciclu de Teatru de escenAvilés nel Palaciu Valdés.

Más información

Tamién te podria gustar