Portada Gastronomía La llegada’l veranu encarez hasta 30 céntimos la botella de sidra

La llegada’l veranu encarez hasta 30 céntimos la botella de sidra

by asturnet

Aporta’l veranu, xube la sidra. Chigreros de la zona central d’Asturies apliquen dende primeros de mes aumentos nel preciu de la bebida que n’ocasiones lleguen a los 30 céntimos y que dexen el preciu final de la botella de sidra ente 2,10 y 2,30 euros, coincidiendo cola xubida del consumu alitada pola temporada de vacaciones estivales.

L’argumentu del sector chigreru pa xustificar l’aumentu de les tarifes pasa por dos puntos: Por un llau, los titulares d’establecimientos hosteleros sostienen que’l coste d’ellaboración y distribución de la sidra ye cada vegada mayor y oblígalos a xubir los precios pa mantener los sos beneficios; en segundu llugar, los chigreros aseguren que’l preciu de la botella de sidra permanecía allamuergáu hai tres años.

Magar d’ello, la incorporación del Estáu español al Sistema Monetariu Européu, que se traduxo nel cambiu de la peseta al euro el 1 de xineru de 2002, propició yá neses feches una xubida nes tarifes de la sidra n’hostelería, al pasar entós a costar una botella de 250 pesetes a 2 euros (al cambiu, 333 pesetes).

El sector de la sidra natural asturiana, qu’enfila la temporada de veranu col envís d’aumentar no posible los beneficios d’años anteriores, abrió el xueves pasáu una decisiva etapa nel afitamientu de la denominación d’orixen, al quedar constituyíu el primer Conseyu Regulador elixíu en votación abierta por llagareros y collecheros.

Presidíu pol xerente de la firma El Gaitero, José Cardín, el nuevu Conseyu echa a andar col retu d’espardir la denominación d’orixen -a la qu’esta temporada namás s’acueye un 2 por cientu de la sidra producida n’Asturies- y ameyorar la so comercialización internacional.

Tamién te podria gustar