Portada Educación La demanda de matemáticos dexa ensin cubrir cientos de places de profesores

La demanda de matemáticos dexa ensin cubrir cientos de places de profesores

by redacción asturnews

Los espertos no qu’antes se llamaben ciencies esactes son acobiciaos pola industria, dende’l ‘big data’ a la distribución alimentaria y esa demanda de matemáticos ta dexa ensin cubrir cientos de places de profesores.

Tradicionalmente la principal salida llaboral de los matemáticos yera la docencia pero güei hai ufiertes enforma más llamtives pa los graduaos. Antes d’acabar la carrera, nun son pocos los estudiantes reciben apetecedores ufiertes. Por eso non d’estrañar qu’empiecen a faltar matemáticos na escuela.

Nes últimes oposiciones a profesor de matemátiques pa la etapa de Secundaria quedaron ermes más de 720 places. D’ende que munches vacantes cubrir con persones qu’estudiaron Química, Arquitectura, Estadística o una inxeniera, carreres onde tamién se piden competencies matemátiques, anque la esixencia nun ye la mesma. El presidente de la Comisión d’Educación de la Real Sociedá Matemática Española (RSME), Luis J. Rodríguez Muñiz, asegura que la deserción de matemáticos del sistema educativu data d’antiguu. Fai 25 años, la metá de los miembros de la so promoción refugaron la enseñanza como medio pa ganase la vida. «Lo que sí asocedió ye que’l fenómenu acentuóse. Nes universidaes foméntase poco l’espertar de la vocación docente», diz.

Al marxe de los imperativos llaborales, l’exame, según los opositoress, ta mal diseñáu. Na prueba, que consta de dos partes, adquieren muncha importancia los saberes matemáticos, ente que tienen una significación residual les competencies didáctiques. Non solo eso, puede dase el casu de que quien suspende les oposiciones puede aportar a la bolsa de trabayu y exercer la docencia como interín.

Cada añu salen de les facultaes españoles unos 1.100 graduaos en matemátiques. Na última ufierta d’empléu públicu salieron a concursu 3.600 places, incluyíes el catalanes, que les sos oposiciones celebrar en 2020. Con esti númberu, ye imposible cubrir la convocatoria. El fechu de que titulaos ayenos a la disciplina impartan matemátiques acaba redundando nun mal aprendizaxe de los alumnos. «He vistu informes sobro’l Reinu Uníu y Australia qu’indiquen que los alumnos con profesoráu especializáu en matemátiques llogren meyores resultaos», aduz Monzó.

Matriculase na carrera de Matemátiques, ensin apenes desempléu, ye una xera trabayosa. La mayoría de les facultaes esixen una nota de corte cimera a 10 sobre 14, y si tratar de dobles graos, como Matemátiques y Física, demándase una calificación de 13.

Tamién te podria gustar