Portada Europa L’asturianu va ser materia d’estudiu nun cursu de la Universidá Karlova de Praga

L’asturianu va ser materia d’estudiu nun cursu de la Universidá Karlova de Praga

by asturnet

La Universidá Carolina (en chechu, Univerzita Karlova), de la República Checa, va ufrir un cursu que va xirar alredor de les llingües romániques minorizaes de la península ibérica. El cursu va impartilu a lo llargo de tola xornada del próximu 26 de marzu Xavier Frías Conde, filólogu y escritor con bien d’obres espublizaes en llingua asturiana. En declaraciones a Asturnews, Frías Conde recordó que nun ye la primer vegada que “fala del asturianu en Praga”.

El profesor de la UNED comentó que’l cursu ta pensáu “en parte pa estudiantes de doctoráu, en parte pa estudiantes de la propia universidá o d’otres”, yá que a los doctorandos “val-yos como creitos”. Frías diz tar tentando tamién que pal futuru “la UNED tamién dea un diploma a los d’equí”.

Nel cursu va falase de lo que tien l’asturianu “específicu de so, sobretoo al nivel gramatical: plurales en -es, neutru de materia, etc.”. Anque na primer parte del cursu, el profesor Frías Conde tien previsto falar de de sociollingüística, “a partir d’una clasificación que tengo fecha sobre les categoríes legales de les llengües n’España, en cuatro graos”, comenta. Dientro d’esta clasificación propuesta pol autor, “l’asturianu taría nel terceru. Con llei, pero ensin cooficialidá”. Amás va falase de la situación de les llingües nos estaos español y portugués, ensin entrar nes dos llingües mayoritaries na península, el castellán y el portugués.

Al cursu tán apuntaos yá alumnos de la universidá de Praga y d’otres como la de Berlín, anque’l plazu pa facelo sigue abiertu na páxina de la Universidá de Praga y de baldre.

La Universidá Carolina fundada en Praga en 1348 ye la universidá más antigua y una de les universidaes más prestixoses na Europa Central y del Este. El so sellu amuesa a Carlos IV, Emperador (colos sos escudos d’armes como’l Santu Emperador romanu Xermánicu y Conde de Luxemburgu) arrodiyándose delantre de San Wenceslao (al llau del Bohemiu) y arrodiáu pola inscripción, “Sigillum Universitatis Scolarium Studii Pragensis”, que podría tornase como “Sellu de l’academia de Praga”.

Páxina de la Universidá Carolina (en chechu ya inglés)

Tamién te podria gustar