Portada Cine Ken Loach llama en Xixón a evitar la perda de diversidá cultural y pide más ayudes pal cine européu

Ken Loach llama en Xixón a evitar la perda de diversidá cultural y pide más ayudes pal cine européu

by asturnet

Ye preciso evitar que se pierda la diversidá cultural, que ta en “peligru real” de desapaición. El cineasta británicu Ken Loach, qu’asiste en Xixón a la proyección de cuatro de les sos películes, llama a lluchar contra la homexeneización del pensamientu, reivindica la comedia como “una forma de resistencia” y alita a esixi-yos a los políticos más ayudes pal cine européu.

Na so primer comparecencia pública na ciudá, que se produxo a última hora de la tarde d’ayeri nel Atenéu Obreru -güei sedrá recibíu nel Ayuntamientu y mantendrá un alcuentru col públicu-, Loach defendió l’amiestu de traxedia y comedia que define los sos llargumetraxes porque, dixo, d’esi mesmu material ta fechu la vida. Énte situaciones como la perda’l trabayu, “o ríes o llores”, sentenció’l cineasta.

Una realidá, sorrayó Ken Loach, qu’inspira les sos películes dende la realidá británica, pero que pue esportase perfectamente a Xixón con casos como la inminente privatización de los astilleros públicos. Tres d’esi procesu, alertó’l director, ta’l “desaniciu de la comunidá” y el riesgu de qu’ocurra como en ciertos llugares d’Escocia onde la desapaición del sector naval propició que la principal industria neses llocalidaes “seya agora el tráficu de drogues y los solarium”.

Pa poder siguir realizando películes de marcada fondura social, Loach -qu’ironizó con que nun tien l’estáu físicu adecuáu pa ser el Michael Moore européu- el cineasta británicu fizo un llamáu altu y claru a les autoridaes comunitaries pa que sofiten con más enerxía el cine fechu n’Europa y ayuden asina a lluchar contra un gran desequilibriu: Cada película ‘made in USA’, recordó Loach, tien sólo pa promoción un presupuestu tres vegaes mayor que tol presupuestu d’un llargumetraxe européu.

El cineasta tuvo tiempu amás p’amosar la so rocea respecto a la Constitución europea, qu’al so xuiciu privatizará más empreses y debilitará a los sindicatos, y pa destacar la perda de llibertaes cíviques depués del 11-S. “La xente tiende a vivir en paz”, sostuvo Loach, pero esa tendencia ta amenazada pola falta de desarrollu económicu y l’enfotu de países como Estaos Xuníos y Gran Bretaña n’entamar “guerres ilegales que maten a 200.000 persones”.

Ken Loach mantendrá esta nueche un alcuentru col públicu nel teatru Xovellanos nel intermediu de la proyección de dos de les sos películes, ‘My name is Joe’ y ‘Raining Stones’, con entraes a la venta a un preciu únicu de 5 euros. Mañana habrá un nuevu doble pase, con ‘Sweet sixteen’ y ‘Navigators’.

Tamién te podria gustar