Portada Música El Festi Foru españó nuna folixa de sones amestaos

El Festi Foru españó nuna folixa de sones amestaos

by asturnet

A escasos metros del recintu ferial de les fiestes del Corpus de Ciañu, un públicu non tan numberosu como s’esperaba pero llamativu en ganes de vibrar colos sones amestaos del Festi Foru, les voces de l’asturiana Annabel Santiago, los afroparisinos Kekelé y los catalanes del mundu Macaco conxuráronse pa escamplar al Nuberu y ufiertar un conciertu cargáu de folixa y emociones. Remataba asina con ritmos que vienen de tolos llaos del mundu el II Foru Solidariu que debatió esta selmana en Llangréu alrodiu de la llucha contra la probitú y pol desarrollu de los pueblos.

La primera en saltar al escenariu foi Annabel Santiago cola so escelente banda al mandu de Michael Lee Wolfe, l’Asturiana Mining Company. Inda clareyaben les últimes lluces de la tarde ente les llones del entarimáu y el públicu inda nun yera mui abondante, sicasí l’actuación de la cantadora de tonada con alma de fadu y corazón de rock’n’roll foi una de les más impactantes y bien tresnaes del so proyectu musical pelos caminos fronterizos de l’asturianada. Annabel quema l’escenariu que pisa, failu pequeñu cola presencia de la so voz impresionante y después guárdalu en bolsu, enantes de meter tamién al públicu colos sos nuevos temes, cantares que van de la vaqueira al fadu, pasando pel blues, la vossa nova, el

bluegrass o el pop eléctricu de raigaños claros. Una actuación que supo a poco y dexó al públicu col miel nos llabios pero agradecíu.

Conga del país orixinal d’esti ritmu, el Congo del corazón d’África, ritmos pegadizos y voces que se mueven ente ellos cola mesma arte que los pies y les manes de los músicos del combu, esa ye la receta que los afroparisinos Kekelé tienen nes sos actuaciones en directu. Veteranos de la música congolana y precursores nel tiempu d’eso qu’agora se conoz como World Music, los de Kekelé saben como poner al públicu de la so parte a fuerza d’emburrialu a bailar. Sones de bongó afro pasaos per Europa y parientes de los ritmos calientes del otru llau del Atlánticu, los temes del conxuntu congolanu, tán fechos pa reafirmar la identidá d’unos raigaños enriba tola faz de la tierra, una identidá qu’invita a que toos participemos d’ella porque ye la d’esi país ensin fronteres nin banderes que llamamos música.

Los más esperaos de la nueche, ensin dulda, yeren Macaco, un terremotu multicultural y multiétnicu con epicentru na Catalunya amestada de primeros del sieglu XXI. A los que-yos gusta buscar aires de familia, pueden buscalos n’oyendo a los catalanes en Manu Chao o en Orishas. Macaco, sicasí, amosó col so directu una vez más que tienen la so propia personalidá y que nun-yos da más que los comparen con unos o con otros. Sones del Sur que ta nel Norte y del Norte que ta nel Sur, d’esti y del otru llau del mar, de tolos mares, latinos, africanos, hip-hop, samplers de djs, conseñes. El sueñu del monu llocu puestu nun escenariu y sonando con tola contundencia de la música que nació en cualquier parte. Un grupu, Macaco, que paez concebíu pa los sos directos, énte los que los sos discos esmorecen. Música vivo pa escuchar en vivo. El platu especial de la nueche que la mayoría del públicu congregáu nel recintu ferial de Ciañu allampiaba tola nueche y que ya la voz apabullante d’Annabel Santiago y los ritmos calientes de Kekelé s’encargaran de dir abriéndo-yos boca y más ganes de fartucase a gustu d’esti menú igüáu con músiques de tol mundu. Un pieslle folixeru al II Foru Solidariu qu’esti añu tuvo como sé el conceyu de Llangréu.

Tamién te podria gustar