Portada Educación El Bloque por Asturies denuncia la situación de la llingua asturiana nel IES de la Universidá Llaboral

El Bloque por Asturies denuncia la situación de la llingua asturiana nel IES de la Universidá Llaboral

by asturnet

L’Institutu d’Enseñanza Secundaria de la Universidá Llaboral de Xixón incumple la llegalidá vixente en materia d’ufierta educativa de llingua asturiana al nun permitir a los alumnos estudiar esta asignatura optativa por falta de profesoráu. Nun comunicáu fechu públicu el Bloque por Asturies denuncia esta situación y la que carez otru centru xixonés, l’IES Fernández Vallín, y pide a la conseyería d’Educación qu’igue esti incumplimientu de la normativa llegal tocante a la enseñanza del idioma asturianu.

Talo denunció nes últimes selmanes l’Academia de la Llingua Asturiana y los sindicatos d’enseñanza l’empiezu del cursu escolar 2004-2005 presenta resaltables deficiencies en materia d’ufierta educativa de llingua asturiana. Son dellos los centros de Secundaria que nun cuenten con profesoráu específicu pa la enseñanza d’esta asignatura optativa y al pesar de lo dispuesto na normativa autonómica que compromete el que tolos centros dispongan de la ufierta d’esta asignatura y de les quexes de los propios alumnos, la Conseyería d’Educación inda nun s’amosó enfotada en solventar estes carencies.

Nel so comunicáu el Bloque por Asturies, sociu de gobiernu del tripartitu asturianu, amuesa’l so apoyu a los alumnos de la Universidá Llaboral y del Institutu Fernández Vallín y pide al conseyeru d’Educación “que ponga remediu a esta situación d’illegalidá” pa que los alumnos que lo quieran puedan recibir clases d’asturianu. Al empar el Bloque encamienta a los directores de los centros educativos pa que “tomen nota de lo asocedío esti cursu cola matriculación de Llingua Asturiana y que pal prósimu cursu 2005-2006 tomen les midíes necesaries pa garantizar que nos sos respectivos centrors l’alumnáu tenga la posibilidá d’escoyer esta asignatura”, y pídese a la Conseyería d’Educación que se disponga d’un númberu “afayadizu de mayestros pa garantizar qu’esta matriculación tenga dempués un correctu desarrolu durante’l cursu”.

La falta de profesoráu de Llingua Asturiana provodó al empiezu del cursu dellos actos de denuncia y protesta protagonizaos polos padres d’una alumna del IES del Naranco, d’Uviéu, a la que se-y ufiertaba como única solución pa recibir clases d’asturianu el so treslláu de centru.

Tamién te podria gustar