Portada Mundu Cornualles algama’l reconocimientu de Minoría nel Reinu Uníu

Cornualles algama’l reconocimientu de Minoría nel Reinu Uníu

by asturnet

El Gobiernu británicu , dempués de reconocer l’escocés , el galés y l’irlandés, vieno acabante reconocer tamién la cuarta minoría céltica reconocida oficialmente en parte del so territoriu: la de Cornualles, depués de tres intentos anteriores. Por cuenta de la falta de conocencia d’esta minoría d’orixe celta, el términu “cornish” que s’usa pa faer referencia a Cornualles , un condáu de cerca de 500.000 habitantes qu’ocupa’l final de la estrecha península suroccidental de Gran Bretaña , que la so ciudá capital ye Truro, apenes s’escuchara hasta agora n’España.

Dempués de 15 años de llucha, siempres del tou pacífica, la pequena comunidá que finalmente cumplió’l so suañu de que la so diversidá llingüístico y cultural sían reconocíos so la Convención Marco pa la Protección de les Minoríes Nacionales del Reinu Uníu.

Esti importante llogru foi posible gracies a los esfuerzos de munches organizaciones, incluyendo l’Asociación de Solidaridá de Cornualles y el partíu autonomista Mebyon Kernow .

La sentencia ye la culminación d’una llarga llucha pola afirmación d’una identidá distinta de Cornualles que tien 84.000 habitantes nel Censu de 2011. Mientres el mesmu añu, amás , el 41 per cientu de los alumnos de Cornualles describióse como “Cornish”nuna encuesta escolar , que dos años antes diera la resultancia de 34 per ciento.

Y el llinguaxe de Cornualles , qu’hasta 2010 fuera clasificáu pola UNESCO como extintu, ta esperimentando una recuperación notable y anguaño son 557 persones les que lu declaren como’l so idioma principal .

Los principales oxetivos de la Convención Marco , que foi ratificada per primer vegada hai 15 años, ye garantizar que los derechos de les minoríes nacionales sían respetaos,la llucha contra la discriminación, promover la igualdá y la preservación y el desenvolvimientu de la cultura y la identidá de les minoríes nacionales. Produxérense tres intentos hasta ágora pa incluyir a Cornualles nel Conveniu que nun tuvieren ésitu, la postrera en 2011 .

Según les autoridaes , la inclusión nel Conveniu va contribuyir a reconocer el calter distintivu del Cornish y ameyorar la reputación del Reinu Uníu como un país que sofita y protexe la diversidá de los sos ciudadanos; promover los intereses económicos non yá en Cornwall , sinón nel Reinu Uníu nel so conxuntu;fortalecer l’enfotu de los mozos de Cornwall animándo-yos a identificase cola so identidá cultural; y fortalecer la marca Cornwall” y apurrir un mecanismu que dexe a les comunidaes de Cornualles establecer y reforzar los llazos con otros grupos de la mesma condición similares n’Europa y nel mundo.

Tamién te podria gustar