Portada Fiestes Bimenes celebra un añu más la oficialidá del asturianu

Bimenes celebra un añu más la oficialidá del asturianu

by asturnet

Un añu más Bimenes acueye la Fiesta de la Oficialidá de la Llingua Asturiana, folixa cola que conmemora la hestórica fecha del 5 de xunetu de 1997, día nel que’l Plenu municipal aprobó la oficialidá del asturianu nel conceyu yerbatu. Esti añu la cellebración presenta delles novedaes importantes, coles qu’espera garrar puxu: el cambiu de nome, pasando a llamase Romería de la Oficialidá; la organización, na qu’amás del Conceyu de Bimenes participen les asociaciones culturales Los Yerbatos y El Corriellu la Pandorga y el Palaciu del Marqués de Casa Estrada; y, por último, el cambiu de fecha y allugamientu, pasando a celebrase nel prau del Palaciu del Marqués de Casa Estrada (Martimporra) el sábadu 16 de xunu.

Los actos programaos entamen bien ceo, a les 11’00 h., con unpasacais de bandes de gaites. A les 11’30 h. la escritora y periodista Ana Vanessa Gutiérrez dará llectura al pregón. Dempués tendrán llugar les tradicionales misa, procesión, puya’l ramu y Danza de la Oficialidá, tres les qu’entamarán les actuaciones folklóriques, cola intervención de los más piquiñinos de los grupos de baille y bandes de gaites participantes na folixa. A les 14’30 h. va tener llugar la xinta popular, nesti casu na pista cubierta del C. P. Martimporra. A les 16’30 h. entamará’l XIII Concursu de Gaiteros y Gaiteres Mozos y a les 18’30 h. el Festival Folklóricu, cola participación de les bandes de gaites “Ciudad de Cangas de Onís”, “Villa y Condáu de Noreña” y “Los Yerbatos”, los grupos de baille “La Flor del Pumar” (Nava), “La Deva” (Xixón), “Los Yerbatos” (Bimenes) y “Asubío” (Vigo), amás del coriquín tradicional “El Corriellu la Pandorga”.

A les 21’00 hores neños y mayores de Bimenes lleerán un Manifiestu pola Oficialidá de la Llingua Asturiana y pesllará la xornada, de magar les 21’30 hores, elconciertu d’Anabel Santiago, David Varela y Javi Álvarez “Pitu”, acompañaos polos escolinos del cursu de canción asturiana de Bimenes.

La organización Iniciativa pol Asturianu anunció la so presencia con un puestu informativu nes celebraciones que van tener llugar en Bimenes.

Tamién te podria gustar