Portada Conceyos 60 artistes amuesen la so visión sobro la muerte na esposición ‘Memento Mori’ na Factoría Cultural

60 artistes amuesen la so visión sobro la muerte na esposición ‘Memento Mori’ na Factoría Cultural

by redacción asturnews

La muerte, unu de les temes más universales y al que los y les artistes nun se suelen sustraer ye la exa central de la esposición ‘Memento Mori’ que puede visitase hasta’l 30 de payares na sala d’esposiciones de la Factoría Cultural.

La selmana pasada foi inaugurada cola presencia de la conceyala de Cultura, Yolanda Alonso, y de Marta Fermín, directora del centru d’Arte Decero Creativu, entidá con que la so collaboración entamar la esposición.

Anque l’amuesa ta inspirada na estructura estética del Tzompantli mesoamericanu (el muriu de cranios” o “paré de calaveres”, un altar en forma de bastidor onde se montaben énte vistir pública un conxuntu de cranios col fin d’honrar a los dioses azteques), ya impulsada por un colectivu d’artistes principalmente mexicanu como Al debalu Fixu, esti proyectu va muncho más  allá, al conformase nun ámbitu internacional como un diálogu gráficu – conceptual a partir del alcuentru de propuestes ente artistes grabadores y estampadores d’España, México, Polonia, República Checa y Serbia.

El públicu va poder abstraese cola diversidá de les obres y, si-y pruye, cavilgar sobro la fugacidá humana énte un conxuntu de más de 60 obres gráfiques, siendo caúna una interpretación personal de cada artista sobro la tema de la muerte. Cada pieza ta realizada nun formatu de 30 x 30 cm, im­presa nun papel de 40 x 40 cm y la técnica emplegada ye totalmente llibre, dientro de los métodos y técniques reproducibles; tanto tradicionales como alternatives.

‘Memento mori’ ta comisariada pol Colectivu Al debalu Fixu/Gráfica Contemporanea, que dende va trés años desenvuelve proyectos de Collaboración Cultural Internacional con diverses instituciones, museos, galeríes y artistes gráficos en México y dellos países d’Europa. N’España tien xuna presencia destacada con una participación activa en distintos certames de grabáu como’l FIG de Bilbao y la Fe­ria ALMA Gráfica d’Uviéu. Dellos de los sos artistes miembros tienen un destacáu protagonis­mo en bienales y concursos de grabáu como’l Open Portafolio entamáu pol FIG de Bilbao, el Premiu Jesús Núñez en La Coruña y el Open Art 20×20 Miniprint Internacional de Barcelona.

La esposición, que puede visitase de llunes a vienres de 9 a 21 hores y faise en collaboración col centru d’Arte Decero Creativu empobináu por Marta Fermín quien, el día de la Nueche Negra (25 de payares), va impartir un taller de Xilografía alredor de la esposición. Tamién na Nueche Negra va cuntar cola presencia d’unu de los comisarios d’Al debalu Fixu, l’artista Víctor Ríos, que se va mover dende México.

Víctor Ríos, artista gráficu y académicu na Facultá d’Artes y Diseñu de la UNAM, ye miembru y fundador del colectivu: Al debalu Fixu /Gráfica Contemporanea. Cuenta con un ampliu númberu d’esposiciones individuales y colectives en México y l’estranxeru, con obra escoyida en diverses biañales y concursos de gráfica en Cuba, Perú, España, Polonia, República Checa, Bulgaria, Rumanía, Serbia, Macedonia, Exiptu, La India y China, Austria, Eslovaquia, Hungría, Bosnia – Herzegovina y México. Les sos litografíes, grabaos y aguafuertes fixéronse con numberosos galardones en certames de too el mundu.

Tamién te podria gustar