Portada Sociedá Xixón prepara una campaña p’alitar a los comerciantes a usar l’asturianu nes tiendes

Xixón prepara una campaña p’alitar a los comerciantes a usar l’asturianu nes tiendes

by asturnet

Mercar fruta o pidir un café, n’asturianu. L’Ayuntamientu de Xixón, al traviés de la Oficina Municipal de la Llingua, prepara una campaña p’alitar a los comerciantes de la ciudá a usar la llingua asturiana de forma habitual nos sos establecimientos, con cartafueyos y cartelos qu’espera poner en circulación antes del mes d’abril.

Asina lo precisó güei la responsable de la Oficina de la Llingua, María Xosé Rodríguez, quien avanzó que la campaña quier espardir l’usu del asturianu oral y escritu nes compres cotidianes de los ciudadanos y va centrase nel pequeñu comerciu. La iniciativa nun incluyirá, en principiu, facilidaes pa que los comerciantes retulen los sos negocios en llingua asturiana.

Con esta midida, que sigue la sienda d’actuaciones asemeyaes puestes en marcha hai años por otres entidaes de defensa del idioma, l’Ayuntamientu guiaráse por primer vegada na práctica poles conclusiones del reciente estudiu sociollingüísticu dirixíu pol caderalgu Francisco Llera Ramo nel conceyu, cuyos resultaos avanzáronse a mediaos d’avientu.

Nesa investigación, un 55 por cientu de los xixoneses encuestaos pide la denominación n’asturianu de productos y servicios en chigres, cafeteríes y comercios, y un 52 por cientu aboga por que l’asturianu tea presente nes cartes de los bares. Hai más desalcuerdu na conveniencia de los emplegaos usen l’asturianu nel so tratu col veceru: Un 42 por cientu de los xixoneses amuésase contrariu, frente a un 40 por cientu que ye favoratible.

Amás de la campaña pal pequeñu comerciu, la Oficina Municipal de la Llingua de Xixón prepara yá la segunda edición de los Alcuentros de la Mocedá cola Llingua, qu’aconceyarán a primeros de mayu nes instalaciones del Pueblu d’Asturies a estudiantes de Secundaria col asturianu como exe conductor d’estremaes actividaes.

Tamién te podria gustar