Portada Lliteratura Organicen un homenaxe a Nel Amaro n’El Cafetón d’Avilés

Organicen un homenaxe a Nel Amaro n’El Cafetón d’Avilés

by asturnet

El Cafetón d’Avilés organiza esta nueche, de magar les nueve, un homenaxe al escritor y artista Nel Amaro. L’actu, nel que van participar Ánxel Nava, Roxelio Crespo, José Lobo, Carmen «Lin», Ánxel Nava y José Rico, ente otros, va facer alcordanza de la figura d’esti autor de Mieres que morrió nel mes d’abril pasáu, dexando una amplia obra artística y lliteraria.

Nel Amaro, yera miembru de l’Academia de la Llingua y ún de los poetes más combativos y modernos del Surdimientu. Nacíu en Quentuserrón (Mieres) en 1946, y foi ún de los animadores culturales del Valle del Caudal de les dos últimes décades.

Presu políticu nos últimos años de la dictadura, fundó y dirixó en Mieres y Turón revistes culturales tan actives como “Sapiens” y “Cuélebre literario”. Nel Amaro ye ún de los escritores más prolíficos y versátiles de la moderna lliteratura asturiana. Poeta, novelista y autor teatral, primero en castellán y más tarde n’asturianu, ye tamién ún de los pocos nomes de la primer xeneración del Surdimientu que siguía publicando na actualidá y faciendo actu de presencia en performances y otres instalaciones.

La so obra poética alcuéntrase recoyida nos llibros: Responsos laicos (1979), Habitación de poeta (1981), Boca arriba, lentamente naufragando (1982), Y tu, Marta B., qu’entoncies nun yeres, tampocu, l’Anna Karina de les películes de Jean Luc Godard (1990), Diariu d’un polizón (1990), Poemes de San Francisco (1993) y Pruebes d’autor (1994). Nellos practica una estética que xunta en dosis asemeyaes guiños vanguardistes con ecos de protesta social (de Vallejo, Blas de Otero, Aresti, mayormente) y que faen d’Amaro ún de los autores más singulares del panorama poéticu del Surdimientu.

Como novelista dio a estampa: “Adiós Dvorak” (1990), “Novela ensin títulu” (1991), dos exemplos del cultivu del xéneru policiacu ente los actuales escritores asturianos y “Falanxista” (1996), una obra que conxuga l’alcordanza hestórica cola denuncia política, y “Na borrina” (1993) y “L’últimu del pelotón” (1994). Amaro dirixó tamién grupos teatrales y ye autor, al empar, de diverses obres dramátiques, ente les que resalta Antígona, por exemplu (1991). Nos años noventa l’escritor mierense empieza a dedicase a otros campos creativos como’l de la poesía visual, la elaboración de fancines y l’entamu de “happenings” y instalaciones de calter colectivu.

Tamién te podria gustar