Portada Conceyos Los servicios de normalización de Llaviana, Illas-Castrillón y Ozcos-Eo siguen pesllaos

Los servicios de normalización de Llaviana, Illas-Castrillón y Ozcos-Eo siguen pesllaos

by asturnet

Dende va dellos años l’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística vien denunciando la inestabilidá y temporalidá de los Servicios de Normalización de los conceyos d‘Asturies. Agora denuncien qu’esti añu “de los dieciséis SNL que deberíen tar funcionando solo tienen actividá trece y eso que dende primeros de marzo los Conceyos recibieron notificación de la Conseyería de Cultura y Deporte de que teníen aprobaes les ayudes pal mantenimientu de los SNL”. A siete meses andaos del 2012 y depués de tener ingresada la sovención, pa esta organización “nun s’entiende qué ye lo que pasa colos SNL de Llaviana, Illas-Castrillón y Mancomunidá Ozcos-Eo”.

La organización denuncia “la dificultá de la situación pa la normalización llingüística y del agraviu comparativu qu’esto supón pa colos usuarios d’estos servicios de normalización y pal personal llaboral”, y nun entienden por qué “unos conceyos tienen el so SNL abiertu tol añu, otros como Mieres, Siero o Corvera funcionen 6 meses o’l casu de Llaviana, y Ozcos-Eo, y Castrillón y Illas que nin siquiera abrieron”. Pa l’Asociación Trabayadores de la Normalización Llingüística “la única respuesta ye que cadecen de la desconsideración, dexadez y falta de compromisu de los responsables de los Conceyos”.

Recuerden que l’únicu procesu que ta abiertu ye na Mancomunidá Ozcos-Eo dende’l mes d’abril, polo que-yos abulta que “yá ye hora de que se dea una resolución a esa plaza”.

Nesti momentu, ta abiertu’l periodu nes que les entidaes llocales soliciten sovención pa la normalización social del asturianu polo que, afirmen, “ye tovía más irresponsable nun tener al personal técnicu preparando proyectos, col agravante de que la mayoría de los SNL nun cuenten con financiación del Conceyu”. El plazu acaba’l 30 de xunetu, colo que-yos paez “cásique imposible qu’esos SNL tean funcionando pa cumplir cola convocatoria de la sovención”.

Va pa casi diez años qu’abrieron los primeros servicios de normalización nos conceyos d’Asturies y nesti tiempu, rematen na nota de prensa univada estos díes a lso medios “dende l’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística trabayamos por atopar soluciones a la inestabilidá llaboral y a la temporalidá de los SNL, presentando propuestes a la Dirección Xeneral de Política Llingüística pa camudar esta situación. La respuesta nestos años últimos foi inorales y nun apurrir soluciones a los problemes que se vienen denunciando, polo que solicitamos a la Dirección Xeneral nueva, diálogu y esfuerzu pa solucionar estos problemes”.

Pa los miembros d’esta organización “ta parándose, con una falta clara de compromisu, el trabayu pola normalización y dignificación del asturianu y del gallego-asturianu, situación a la que ha pone-y fin l’acción decidida de la Dirección Xeneral de Política Llingüística, esixendo a los Conceyos compromisu seriu y efectivu y planificación nel procesu de normalización”.

La Dirección Xeneral de Política Llingüística, reiteren “tien que garantizar que los SNL puedan desenvolver el so trabayu nunes condiciones estables y dignes. El métodu pol que se financien estos servicios nun ye l’afayadizu y nengún añu garantizó la continuidá de tolos SNL. Esto ye una situación demostrable, basta con echar un güeyu pa lo que vien pasando munches veces nos conceyos o mancomunidaes que tienen estos servicios”.

Dende el ATNLL piden a los Conceyos de Llaviana, Illas-Castrillón y a la Mancomunidá Ozcos-Eo, que convoquen les places pa los Servicios de Normalización Llingüística col oxetivu de que la normalización social del asturianu y del gallego-asturianu seya un procesu activu y estable.

Tamién te podria gustar