Portada Educación Les families axuntaron en Xixón nel Día de la Reciella

Les families axuntaron en Xixón nel Día de la Reciella

by asturnet

Namái que d’ésitu pue calificase’l Día de la Reciella que celebrose esti domingu primeru de Setiembre nel Muséu del Pueblu d’Asturies, entamáu pola asociación del mesmu nome. Una xornada festiva que cuntó con numeroses actuaciones musicales, como la de Nacho Fonseca na semeya d’al lláu, Petit Pop y otres, amás de xuegos tradicionales y otres actividaes cola llingua propia como vehicular.

L’asociación “Reciella: families pol asturianu” vieno acabante celebrar nel Muséu del Pueblu d’Asturies a lo llargo del domingu 1 de setiembre una xornada, enllena talleres, música y puestos culturales de diferente calter que tuvo lugar dende l’apertura de puertes del Muséu a les 11.00 hores de la mañana.

Toles actividaes empobinaronse a neños y neñes d’hasta doce años, no que correspondería coles etapes de la Educación Infantil y Educación Primaria. L’elementu común a toes elles yera l’usu del asturianu como llingua vehicular, usu que promueve l’asociación ente los más pequeños dende la so fundación hai agora un añu.

A les 12.00 no que que paecía una llagunina cerca d’un nucleu urbanu, La Güelga, la charca interna del Muséu del Pueblu d’Asturies, podemos pensar que nun hai muncho que ver, pero nun ye asina. El biólogu Vitor Melero y la maestra d’asturianu Montserrat Blanco -familia socia de Reciella dende la so fundación y pá y ma de Catuxa- ficieron ver esti espaciu con otros güeyos, nuna visita especialmente pensada pa que-y prestara a lo más pequeño de la casa. Dende los animalinos más grandes y visibles, los coríos, hasta lo más piquiñino que pue nun ser visible pa quien nun supiera mirar con procuru. Depués de que ver la charca Vitor y Montserrat tuvieron preparaes una manualidaes pa comentar lo que los neños y neñes taben acabante ver nuna actividá perguapa pa qu’entamen a deprender y disfrutar del nuestru entornu natural.

Olga Cuervo nun tien falta de presentación porque ye una de les artistes más valoraes y aclamaes nel panorama teatral asturianu y una referencia necesaria cuando falamos de cuentacuentos o de teatru infantil n’Asturies. A les 13.00 Olga regaló los sos “Cuentos pa tola familia”, que como bien diz el so nome, fizo disfrutar a la reciella y los mayores.

Amás de estes actividaes desendolcáronse dos talleres rellacionaos col traxe y el baille asturianu que tuvieron impartíos por Laura Fernández y Jorge López, ma y pá de Saul, una familia socia fundadora de Reciella. Laura y Jorge son dos persones vinculaes dende hai años al mundu de la música y el baille tradicional y anguaño son miembros de l’asociación de música y baille traidiconal Excelsior de La Pedrera. El primer taller de pela mañana tuvo como oxetivu que la reciella conoza’l traxe’l país polo que enseñaron les pieces del traxe y propunxeron delles manualidaes.

Nel segundu taller, el primeru de pela tarde, Laura y Jorge ficieron una aproximación lúdica con unes primeres nociones sobre’l baille asturianu pa que la reciella entame a practicar.

VAMOS CANTAR UNA… CON NACHO FONSECA

Falar de Nacho Fonseca ye falar de la música pa neños y neñes n’Asturies. De magar entamara nos 80 na escuela de Porrúa con Seliquín, siguiendo con tola so trayectoria como maestru na escuela de Lleres con Xentiquina, y con un bon fardaxu de grabaciones en llombu, Nacho Fonseca, xunto con tolos neñes y neñes que pasaren peles sos iniciatives, punxo la banda sonora a delles xeneraciones d’asturianos y asturianes. El domingu la xente presente nel Día de la Reciella diose’l luxu de contar cola presencia de Fonseca nun taller nel que pudo comprobase por qué tantos de los que foron neños y neñes alcuérdense con señardá d’un maestru que-yos tresmitió l’amor pola música y pola llingua asturiana.

Y darréu de l’actuación de Nacho Fonseca aportó Petit Pop, el grupu pa la reciella que yá mueve milenta seguidores y que ta faciendo una anovación del conceptu de música infantil alloñándose de los tópicos d’esti xéneru. Ún de los temes que nunca falten nos sos conciertos ye “Patu Pachu ye un coríu”, un cantar n’asturianu, pero’l domingu presentaron en primicia mundial como suenen el restu de los sos cantares na nuestra llingua.

Tamién te podria gustar