Portada Educación L’asociación pola escolarización n’asturianu algama una cita con Valledor depués de dos hores d’encierru

L’asociación pola escolarización n’asturianu algama una cita con Valledor depués de dos hores d’encierru

by asturnet

El llunes, a les 9,30 hores. Responsables de l’Asociación de families pola escolarización n’asturianu algamó güei formalmente esa cita pa entrevistase col Conseyeru de Xusticia, Seguridá Púlica y Relaciones Esteriores, Francisco Javier García Valledor, depués que miembros del collectivu mantuvieren un encierru de dos hores na propia Conseyería, n’Uviéu, pa reclamar rempuesta a dos cartes ensin contestación.

Llueu d’acceder, en tornu al mediudía, a les instalaciones del departamentu que dirixe Valledor, los pas y mas defensores de la escolarización en llingua asturiana reclamaron un contactu directu col conseyeru, que s’alcuentra esfrutando d’unos díes de vacaciones. Énte la so ausencia, y depués d’un diálogu con técnicos de la Conseyería, los miembros de l’asociación accedieron a abandonar les dependencies a les 14,30 hores con un documentu na mano: El compromisu por escrito de la cita con Valledor pal llunes prósimu, firmáu pol secretariu técnicu de la Conseyería de Xusticia.

Según precisó a Asturnews Arturu Xosé Bermeyu, voceru de los pas y mas qu’acudieron a solicita-y una rempuesta a García Valledor, nos archivos de la Conseyería de Xusticia acumúlense dos cartes ensin contestación, una unviada n’ochobre de 2003 y otra na seronda de 2004. En dambes se-y solicitaba al conseyeru d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies un alcuentru pa falar de la escolarización en llingua asturiana.

Marcha atrás na Secundaria

Les misives empobináronse-y al titular de Xusticia, argumentó Arturu Bermeyu, porque “trátase d’unos drechos de Xusticia y, amás, personalmente, el conseyeru diz ser defensor de l’asturianu”. “Ye triste qu’haiga que llegar a esta situación pa que nos reciban”, llamentóse’l representante de l’asociación de families pola escolarización en llingua asturiana.

Según Bermeyu, “pasaron 30 años y n’Asturies tovía nun s’escolarizó n’asturianu. Hai dalgo en Primaria, pero desapaez en Secundaria”. El collectivu de pas y mas que güei accedió a la Conseyería de Xusticia reclama que tolos centros educativos del Principáu ufierten con calter universal l’asignatura de Llingua Asturiana, reclama una escolarización digna nesi idioma y asegura qu’hai “miles” de casos d’alumnos que quieren estudiar asturianu y nun puen facelo.

Archivu. Arturu Bermeyu asume una multa de 90 euros depués de reclama-y una cita a Riopedre na conseyería

Tamién te podria gustar