Portada Cine L’agonía de los supervivientes

L’agonía de los supervivientes

by asturnet

El Festival de Cine de Xixón ufiertó na so sesión de nueche del domingu y nel ciclu ‘Llendes’ una de les sorpreses más interesantes de tolo qu’hasta agora se pudo ver nél. ‘Medrana'(2004), el primer llargometraxe de Juan Luis Ruiz, amosó que ya nun ye ocurrencia d’inxenuos pensar na posibilidá de la esistencia d’un cine asturianu y n’asturianu. Tamién que se puede tratar un tema como’l de les enfermedaes terminales ensin deformalo col filtru de la demagoxa o el tremendismu. Hestories d’enfermos d’esclerosis múltiple nun mundu que tamién agoniza de la mesma enfermedá: el mundu campesín asturianu.

‘Medrana’, escrita en collaboración con Llucía Herrera -como’l so anterior y celebráu trabayu, ‘Lluvina’-, fala de la llucha na que s’enfrenten la vida y la muerte coles sos poderoses enerxíes, una llucha de la que se conoz el resultáu final y la imposibilidá d’evitalu. Inda asina hailos que nun se resignen a entregase a la derrota y siguen lluchando con tola so fuerza porque saben que cada minutu de combate ye siguir nel llau de la vida.

John Berger, l’autor de ‘Tierra puerca’, denunciaba a principios de los años setenta la muerte de la Europa campesina, una aceleración programada polos economistes de Bruseles de l’agonía que sufre dende hai décades, más d’un sieglu, el mundu campesín. A un espectador ayenu a la traxedia la llucha de los llabradores asturianos por siguir baldándose nuna tierra que nun tien otru destín prósimu que’l de convertise en prau o en tierra ermo, puede abultá-y tan inútil como’l d’un de los protagonistes de ‘Medrana’, Juan Ignacio, un casu emocionante del coraxe y la brenga cola qu’un enfermu terminal puede aferrase a la vida. ‘La raza de los supervivientes’ llamó John Berger a los campesinos y a esa raza pertenez Juan Ignacio y otros protagonistes de la película de Juan Luis Ruiz, xente avezada a nun concede-y nenguna tregua a la folganza o al desaliendu porque d’ello depende la so sobrevivencia.

Crónica d’una muerte anunciada na que tamién cuerre poderosu’l ríu de la vida, simbolizáu equí pola constante presencia del agua en fontes, regatos, el mar, el molín nel que nació Juan Ignacio y que ye símbolu arriendes del molín que s’alimenta de la so propia capacidá de producir enerxía.

El primer llargometraxe del tándem Juan Luis Ruiz y Llucía Herrera ye un testimoniu llúcidu y incómodu de l’agonía d’un mundu, d’unos homes, de nós mesmos qu’agora asistimos como conmovíos espectadores a una llucha con derrota que tamién ye la nuestra. Tamién nós sentimos medrana.

Tamién te podria gustar