Portada Lliteratura La XXVI Selmana de les Lletres da un xiru pa promocionar la lliteratura más viva y actual

La XXVI Selmana de les Lletres da un xiru pa promocionar la lliteratura más viva y actual

by asturnet

La XXVI edición de la Selmana de les Lletres dedicada a la poesía asturiana contemporánea va dar esti añu un nuevu xiru col fin de proyectar na sociedá la lliteratura qu’anguaño s’escribe y remebrar el valor d’unos autores que tan construyendo dende los primeros años del Surdimientu un mundu referencial pal futuru del idioma. Como amuesa del calter universal y afayáu al so tiempu de les actuales lletres asturianes dos de los poetes más importantes d’Europa, Seamus Heaney y Luis García Montero, participen nos actos organizaos pola Conseyería de Cultura na primer selmana de mayu.

Después de venticinco ediciones dedicaes a l’alcordanza y homenaxe d’autores antiguos en llingua asturiana (cola escepción de les dos ocasiones nes que se dedicó a escritores contemporáneos fallecíos: Llorienzu Novo Mier y Andrés Solar), Cultura y Política Llingüística quieren dar un nuevu xiru a esta celebración aprovechando esta cita añal coles nuestres lletres pa difundir ente la sociedá l’interés de la lliteratura qu’anguaño se ta escribiendo y publicando n’Asturies. La calidá de los autores de poesía ye una amuesa del valor que presenten les lletres actuales y a ellos ta dedicada esta XVI Selmana embaxo’l títutu ‘Poesía en Movimientu’.

Pal responsable del departamentu de Política Llingüística de la Conseyería de Cultura, Ramón d’Andrés: “La poesía contemporánea asturiana, como la lliteratura en xeneral que s’escribe na nuestra llingua, ye güei un pegollu de la modernidá cultural d’Asturies”. Esti ye’l principal motivu que llevó esti añu a los organizadores de la Selmana de les Lletres a remembrar a los poetes actuales de les tres xeneraciones del Surdimientu que conviven anguaño. D’Andrés afirma que “trátase de proyectar na sociedá una lliteratura que paga la pena conocese y valorase como parte fundamental de la cultura moderna d’Asturies, y que como tala ya ta siendo reconocía en bien d’ámbitos”. La recordanza a un xéneru lliterariu o a un grupu d’autores qu’esti añu ye novedá sienta un precedente pa futures ediciones, sigún desplicó a Asturnews, el xefe de la Oficina de Política Llingüística del Principáu: “déxase’l campu abiertu a que non necesariamente se tenga que recordar a un autor concretu, sinón que se pueden dedicar Les Lletres a un periodu lliterariu o a un xéneru que se consideren d’interés, como pasa nesta ocasión”.

Les Lletres d’esti añu presenten amás otres resaltables novedaes respective a anteriores ediciones como la d’esparder pel conxuntu la xeografía del país les actividaes programaes y que los conteníos d’éstes ábrense a la participación d’otros ámbitos artísticos y creativos, como la realización audiovisual o la música. Nesti sen hai que destacar la producción qu’embaxo’l títulu “Diez poemes” y formatu de miniserie de televisión propón la llectura n’imáxenes de diez testos d’otros tantos poetes fecha por realizadores asturianos. El resultáu d’esta esperiencia de colaboración ente la poesía

contemporánea na nuestra llingua y el nuevu cine asturianu va ser un DVD que va distribuíse na Selmana les Lletres y la miniserie d’esos cinco cortometraxes que va emitir el centru territorial de TVE n’Asturies y el canal internacional de la cadena estatal.Nel terrén musical, dos cantautores en llingua asturiana, van participar nes actividaes de la selmana lliteraria: Pedru Pereira y Toli Morilla, artistes que tienen puesto son a testos de poetes actuales n’asturianu.

Una gran trescendencia va tener tamién na proyección de les Lletres la presencia del Nóbel irlandés Seamus Heaney y del poeta español Luis García Montero, dos referencies imprescindibles de la lliteratura europea contemporánea. Entrambos van participar xunta a autores asturianos nun recital que va cellebrarse’l xueves 5 de mayu nel Auditoriu d’Uviéu, y Heaney amás ufiertará una conferencia nel paraninfu de la Universidá el miércoles 4, sobro ún de los temes que más interés tienen na poesía fecha por autores contemporáneos asturianos: la identidá llingüística y la pertenencia a una tierra.

La lliteratura en gallego-asturiano tamién va tener el so protagonismu na XXVI Selmana de les Lletres con diverses actividaes que van clebrase’l 19 de mayu en A Veiga, ente elles un recital de poetes d’Entrambasaguas.

Tamién te podria gustar