Portada Educación La Xunta recuerda a la Conseyería d’Educación la obligación de garantizar la enseñanza d’asturianu en Secundaria

La Xunta recuerda a la Conseyería d’Educación la obligación de garantizar la enseñanza d’asturianu en Secundaria

by asturnet

Nun comunicáu ende la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana recuérdase a la Conseyería d’Educación que nel procesu de matriculación abiertu hasta’l día 11 d’esti mes pal cursu escolar 2008/09 n’Educación Secundaria y Bachilleratu tien la obligación de garantizar por mandatu llegal el derechu de los/es estudiantes a escoyer l’asignatura de Llingua Asturiana.

Como tolos años, dende la Xunta quier facese un llamáu pa qu’esti procesu vaiga pelos calces llegales amañosos y nun se repitan los casos de discriminación que yá se vio obligada a denunciar n’otros cursos pasaos.

La enseñanza d’asturianu en Secundaria ta reglada por llei de manera que los alumnos tienen el derechu a escoyer l’asignatura optativa y ésta ha ser ufiertada en tolos centros, tanto de la enseñanza pública como de la concertada.

La marxinación na que s’atopa la llingua asturiana na enseñanza secundaria ye entovía mayor que la que se da en Primaria, al tener que competir con otres asignatures y al impedise que los alumnos que se matriculen en Llingua Asturiana tienen que renunciar a otres materies. Según la Xunta “tampoco nun se respeta’l derechu individual a estudiar Asturianu por culpa de la ratio, que s’usa como disculpa por delles direcciones de centru pa nun facer grupos. Tamién se da’l casu d’esviar matrícules a otres asignatures optatives pa conseguir les ratios pa elles en detrimentu del enseñu d’Asturianu”.

La montonera de denuncies d’estos años d’atrás nun se puede volver a repetir pala Xunta: “L’alministración asturiana ye la responsable final d’asegurar el derechu a la llibre elección de les families y estudiantes qu’asina lo quieran”. D’esta manera la Xunta va siguir sollerte a los acontecimientos denunciando y quedando a disposición de les families que, como yá pasare n’otros años, se movilizaron pa nun ver conculcaos los sos derechos ciudadanos.

Pala XUnta, “toos estos problemes tienen el so aniciu na situación de precariedá llegal que vive l’asturianu dientro’l sistema d’enseñanza, marcu amañosu pa que cualquiera con gana de que nun se cumplan les normatives tenga instrumentos de sobra p’arrequexar la llingua y con ello valtar los derechos de los estudiantes y les sos families. Si a esto sumamos la falta d’una norma superior qu’asegure categóricamente el derechu de los asturianos a vivir y educase na so llingua propia, quier dicise, la oficialidá, la conclusión ye que’l el tarrén ta preparáu pa que se sigan produciendo estes desigualdaes”.

Tamién te podria gustar