Portada Lliteratura La ruptura ente les distintes xeneraciones d’autores centra’l debate na Xunta d’Escritores

La ruptura ente les distintes xeneraciones d’autores centra’l debate na Xunta d’Escritores

by asturnet

Los escritores n’asturianu de los ochenta foron “insumisos” respecto a la xeneración anterior incluso nel estándar llingüísticu. A esa conclusión llegaron esta mañana los cincuenta autores de tres xeneraciones que participen na Xunta d’Escritores de Llanes, un alcuentru que nes sos primeres sesiones discutió tópicos xeneracionales y repasó la dualidá ente lliteratura rural y urbana.

Nun alderique que “al empiezu foi de guante blancu y terminó repartiendo guantazos”, según ironizó Adolfo Camilo Díaz, ún de los participantes, los autores aconceyaos en Llanes sorrayaron esta mañana l’alloñamientu de la nomada xeneración de los ochenta respecto a los escritores del Surdimientu, un procesu que Xandru Fernández definió en términos de dixebra familiar: “Taben el padre Arias -Xosé Lluis García Arias- y el tíu Xuan Xosé -Sánchez Vicente-“, y a partir d’ehí los nuevos creadores tomaron posición en calidá de respectivos “cuñaos o insumisos”.

Miembros de la xeneración intermedia de les tres qu’anguaño se cuenten na lliteratura n’asturianu precisaron amás que nin siquiera se siguió l’exemplu, con calter xeneral, del modelu llingüísticu propuestu polos sos antecesores “porque nun nos convencía; necesitábemos una ferramienta afayadiza puesta al día”, resumió Camilo Díaz. Y esa toma de distancia prollongóse tamién na dixebra ente creación y militancia política, dos conceptos ximelgos nel casu de los autores del Surdimientu pero independientes nos escritores de los ochenta.

Los primeros alderiques de la Xunta d’Escritores, qu’ayeri entamó en Llanes coles ausencies del director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística y de l’alcaldesa del conceyu, cuyos nomes figuraben nel programa, repasaron amás la reivindicación del mundu campesín na lliteratura d’Asturies y la so oposición frente a les narraciones ‘urbanites’, depués d’una conferencia del poeta José Luis Piquero qu’ayeri analizó tradición y futuru de les lletres asturianes.

La Xunta d’Escritores continúa güei con un alderique sobro la primer promoción del Surdimientu y finará al mediudía de mañana, domingu, xornada na que tendrán presencia los autores más mozos. Un recital de poesía rematará l’alcuentru.

Tamién te podria gustar