Portada Patrimoniu La ilesia prerrománica de San Pedro de Nora cunta yá con un sistema nuevu d’allumáu

La ilesia prerrománica de San Pedro de Nora cunta yá con un sistema nuevu d’allumáu

by asturnet

La Conseyería de Cultura y Turismu del Principáu empobinó 113.755 euros pa financiar la instalación d’un sistema d’allumáu nuevu de la ilesia prerrománica de San Pedro de Nora, na redolada d’Uviéu, que s’inauguró’l domingu pasñau cola presencia del Director Xeneral de Patrimoniu Cultural, José Luis Vega.

Esta actuación, según informa la Conseyera de Cultura y Turismu, Mercedes Álvarez González, desendolcóse sobre la base d’un proyectu redactáu pol arquitectu Javier Felgueroso Carrascal, quien por encargu de la Conseyería plantegó una actuación que tuvo como criteriu fundamental consiguir los niveles d’illuminación más afayadizos en función del estilu prerrománicu del edificiu, polo que s’optó por qu’esos niveles fueran baxos.

“La obra”, añade Mercedes Álvarez, “estremó’l control del desllumamientu, seleccionando los proyectores y los sos fexes, colocándolos nos puntos menos visibles y dirixéndolos pa les zones superiores del edificiu y a los sos paramentos, dotándolos amás de sistemes denominaos de “apantallamientu”. Tamién se buscó usar fontes de lluz qu’aúnen eficacia y una bona reproducción cromática y una tonalidá alcordies colos paramentos que se quieren facer rescamplar, d’aende se que s’emplegaren fundamentalmente llámpares d’haloxenuros metálicos.

Na nave central instaláronse dos llinies de focos (una pa proyectar la lluz a los paramentos dende la parte superior de la muria y la otra dende los alféizares de los valeros de celosía a la cubierta de la nave). La potencia media de los proyectores ye de 35w. Na capiella central usaron trés proyectores, que dirixen los sos fexes lluminosos pa la bóveda de cañón del ábside central y pal testeru del templu. Un proyector con brazu regulable d’óptica flood ta dispuestu pa illuminar l’altar. Nes naves llaterales y nes capielles norte y sur dispunxeron otros cuatro proyectores, mientres que nel accesu a la ilesia al traviés del pórticu instaláronse dos lluminaries nel centru del suelu.

Finalmente, y pa destacar dende l’esterior la ventana de la cámara supraabsidial, punxeron na parte superior de les sos muries llaterales dos proyectores que proyecten lluz pa la parede opuesta y pal techu, con una potencia baxa de 20 w. Nes capielles central y sur instaláronse seis lluminaries d’empotrar, colocaes nel suelu.

Les obres fíxoles la empresa Esfer Construcciones y Proyectos. Na execución de los trabayos decidióse sanear los pavimentos de la zona del ábside y la colocación d’un vidriu d’alabastru nes celosíes del templu. Tola l’actuación tuvo siguimientu arqueólogu realizáu por Sergio Ríos.

En 2005, amás, la Conseyería de Cultura concedió una subvención al Arzobispáu d’Uviéu por importe de 5.500 euros, colos que se procedió a remocicar la imaxe de San Pedro esistente nel interior del templu, asina como la columna sobre la que ta posáu. Esta actuación foi desendolcada pol restaurador Jesús Puras.

La ilesia prerrománica de San Pedro de Nora, construyida a finales del sieglu IX, fue oxetu de delles actuaciones de remocique nos años últimos. Dende 1993 asocediéronse les actuaciones d’acondicionamientos, llimpia, creación de sistemes de drenaxe y les reparaciones de muria, too ello complementáu con estudios arqueolóxicos y la realización de llevantamientos planimétricos, lo que supunxo pa la Conseyería de Cultura y Turismu una inversión de 71.020,39 euros, a los que se sumen los 113.755 de l’actuación que s’inauguró’l domingu.

Tamién te podria gustar