Portada Patrimoniu Julio Somoza torna al Muséu del Pueblu d’Asturies en XIxón

Julio Somoza torna al Muséu del Pueblu d’Asturies en XIxón

by asturnet

El Muséu del Pueblu d’Asturies acaba d’adquirir n’Uviéu la magnífica semeya fotográfica de don Julio Somoza (Xixón, 1848-1940), realizada pol fotógrafu xixonés Joaquín García Cuesta pa escontra 1925. Tratase d’un positivu de xelatinu-bromuru sobre papel de 34 x 24 cm que ye, amás, una de les poques semeyes conocíes d’esta personalidá xixonesa y asturianoa, y que probablemente se fixera por cuenta del so nomamientu en 1924 como Cronista Oficial d’Asturies, cargu que se sumaba al de Cronista de Xixón que tenía dende 1909.

El tipu de semeya, según l’estudiosu de la fotografía Francisco Crabiffosse, “alude a la so condición de ciudadanu notable, ya que la so figura y traces denoten nobleza d’espíritu, intelixencia, esperiencia y solidez de criteriu”. Ye un averamientu sincero y respetuoso, que tresmite l’amistá y la collaboración que calteníen el fotógrafu y el retratáu.

Somoza foi una personalidá fundamental en Xixón nel postreru terciu del sieglu XIX y el primeru del XX. A él debese la recuperación de la obra y la figura de Gaspar de Xovellanos, del que los sos escritos si nun ye por Somoza hubiérense perdío de xuru irremediablemente. Participó na escavación de les Termes de Campo Valdés en 1903; escribió una hestoria de Xixón en 1908; axuntó una numberosa y esplendida biblioteca dedicada a Asturies, que donó a la Universidá d’Uviéu, y formó parte del grupu de “La Quintana”, que realizó numberoses y decisives investigaciones sobre Asturies. Esti grupu d’estudiosos taba dafechu al día de lo que se taba faciendo n’Europa nel campu de la hestoria, l’arqueoloxía, la epigrafía, la bibliografía, l’antropoloxía, etc. y dalgunu de los sos miembros va tratar con dalgunos de los investigadores más prestixosos del momentu.

Julio Somoza, en 1911, va ser la primer persona que reclame n’Asturies un muséu nel que se caltengan “preseos de llabranza, traxes del país, preseos músicos, artes de pesca”, etc., esto ye, un muséu etnográficu similar a los que dende 1880 tábense fundando na mayor parte de los países europeos avanzaos.

El fotógrafu Joaquín García Cuesta (1885-1958) nació en Cangues d’Onís y dende bien mozu vivió en Xixón dedicáu a la fotografía, onde morrió. Foi un profesional bien activu ya innovador, especializáu en fotografíes de paisaxe destinaes a la promoción turística d’Asturies. Yera un fotógrafu rigorosu y concienzudu, que como munchos de la so dómina tuvo influyíu pol pictorialismo. El Muséu del Pueblu d’Asturies caltien un total de 275 fotografíes sos, ente les que s’inclúin numberosos negativos orixinales de placa de vidriu.

Esta semeya fotográfica de Julio Somoza perteneció a la colección de Paulino Vigón Cortés, alcalde de Xixón y presidente de la Diputación Provincial d’Uviéu, que foi un gran bibliófilu de llibros d’asuntu asturianu y otres materies. Dende 1986 a payares de 2013 tuvo depositada nel Muséu de Belles Artes d’Asturies. En 2000 espondríase nel Muséu Casa Natal de Xovellanos na esposición “Historia de la fotografía en Xixón, 1839 – 1936” y en 2011 tuvo espuesta nel Muséu de Belles Artes d’Asturies na amuesa “Xovellanos y la so redolada nes colecciones del Muséu de Belles Artes d’Asturies”. Agora, con esta alquisición del Muséu del Pueblu d’Asturies, torna definitivamente a Xixón.

Tamién te podria gustar