Portada Lliteratura Javier Cercas gana’l premiu Planeta y Manuel Vilas proclámase finalista

Javier Cercas gana’l premiu Planeta y Manuel Vilas proclámase finalista

by redacción asturnews

Los coetaneos Javier Cercas (Ibahernando, 1962) y Manuel Vilas (Barbastro, 1962) fueron proclamaos respectivamente esta selmana ganador y finalista del galardón más popular de les lletres españoles, nuna gala celebrada na sala oval del MNAC col rumor de fondu de les protestes contra la sentencia del procés.

Terra Alta, la novela de Cercas, tien arume de thriller y ta protagonizada por Melchor Marín, ex delincuente convictu y mosso d’esquadra destináu en Gandesa, un héroe de los atentaos yihadistes del 2017 que s’enfrenta al resolvimientu d’un asesinatu que-y fadrá pagar un preciu bien alto. “Ye la primer vegada na mio vida que me presento a un premiu lliterariu”, afirmó l’autor, quien prosiguió: “Cada añu, los mios vecinos y la portera dícenme ‘nun s’esmoleza, dalgún día va ganar el Planeta’. Ye, pa mi, un llibru especial y la meyor manera de dalo a conocer yera esti premiu. El peligru de los escritores ye repitinos, y esti llibru ye un intentu de camudar, de convertime n’otru escritor, ye radicalmente distintu de too lo que fixi. Hasta agora, los mios llibros concebir como policiacos en que’l culpable conocíase de primeres. Nesti casu, hai que llegar a la última páxina para sabelo”. Na contorna de la Terra Alta, “una mañana, apaecen asesinaos na so masía los propietarios de la mayor empresa del llugar”. Per otru llau, “revélase’l pasáu escuru del policía”. Enceta temes como “el valor de la llei, la posibilidá de la xusticia, la posibilidá de la vengación”.

La hestoria del policía escurre paralela a la narración de la crisis d’un matrimoniu de clase alta. El xuráu destacó la fondura psicolóxica” de la trama.

Cercas ye unu de los autores españoles más vendíos. El so saltu a la fama llegó-y cola novela Soldaos de Salamina (2001), un fenómenu editorial inspiráu nel fusilamiento atayáu de Rafael Sánchez Mazes. Otros de los sos títulos son La velocidá de la lluz (2005), Anatomía d’un intre (2009), onde reconstrúi l’intentu de golpe d’estáu del 23-F, Les lleis de la frontera (2012), L’impostor (2014), el so aproximamientu al casu d’Enric Marco, el falsu superviviente de los campos de concentración nazis, o El monarca de les solombres (2017), un viaxe a la guerra civil al traviés del casu real d’un familiar so.

Tamién te podria gustar