Portada Educación IX entama una conferencia pa ufrir alternatives a la reforma del PP “escontra la Universidá Pública y la Ciencia”

IX entama una conferencia pa ufrir alternatives a la reforma del PP “escontra la Universidá Pública y la Ciencia”

by asturnet

La fundación d’IX (FEC) desenvuelve dende güei una conferencia internacional pa “plantegar les alternatives dende la Esquierda a la reforma del PP contra la Universidá Pública y la Ciencia”. Jaime Aja, director de la Fundación pola Europa de los Ciudadanos, alviertía esti día que’l Gobiernu de Rajoy “quier acabar cola autonomía universitaria y valse yá d’una estratexa perfectamente orquestada pa contraer cada vez más el financiamientu públicu en beneficiu de la medría de tases y la necesidá de competir por recursos privaos”.

La Fundación pola Europa de los Ciudadanos (FEC), venceyada a Izquierda Xunida, en collaboración con otres fundaciones y grupos a nivel estatal ya internacional, desenvuelve güei y mañana la so Conferencia Internacional ‘Universidá, Ciencia ya Investigación: Resistencia y Alternatives Europees’. Ente los sos oxetivos fundamentales ta “evaluar la situación de la universidá y la ciencia n’Europa y de plantegar les bases y les estratexes pa construyir alternatives dende la izquierda”, según esplica’l director de la fundación, Jaime Aja.

Nel alcuentru participen docentes, investigadores, científicos y activistes de Francia, Alemaña, Italia, Grecia, Bélxica, Finlandia, Austria, Portugal y España. Na so organización, amás de directamente la FEC, tuvo una participación bien activa ‘Transform! Europe’, una rede europea pal pensamientu alternativu y el diálogu políticu, formada por 23 organizaciones de 17 países, que trabayen nel campu de la educación política y l’analís científicu críticu. Los alderiques programaos cunten, amás, col sofitu del Partíu de la Izquierda Europea (PIE) y del Grupu de la Izquierda Unitaria Europea, nel que ta integráu IX.

Jaime Aja esplica que les meses redondes de güei vienres van dedicar a les reformes conservadores entamaes na Universidá a nivel européu, con especial incidencia nel Estáu español. “Los cambeos drásticos na Universidá Pública –detalla- fueron unu de los principales oxetivos que’l Gobiernu de Mariano Rajoy marcóse na so primer llexislatura. El ministru José Ignacio Wert prepara una contrarreforma’ de la Llei Orgánica d’Universidaes que busca, ente otres cuestiones, la subordinación total de la docencia y la investigación a necesidaes definíes puramente pol cortoplacismu de los axentes del mercáu, según una forma d’organización qu’asonsañe’l modelu empresarial”.

“Quieren acabar –alvierte- cola autonomía universitaria y válense yá d’una estratexa perfectamente orquestada pa contraer cada vez más el financiamientu públicu en beneficiu de la medría de tases y la necesidá de competir por recursos privaos”.

Aja analiza que la contrarreforma universitaria en marcha “vieno preparase a lo llargo de los últimos años por aciu una serie de midíes d’afuegu financieru y llaboral qu’afecten a estudiantes, investigadores, profesoráu y personal d’alministración y servicios, nel marcu de la execución de les midíes enmarcaes nel llamáu procesu de Bolonia”.

Pal director de la FEC, “esta realidá nun se dirixe namái contra les universidaes públiques españoles. La ofensiva vien impulsada en bona midida pola mayoría conservadora nes instituciones de la Unión Europea y ta estendida en numberosos países de la nuesa redolada”.

Por ello -d’ende la pertinencia de les xornaes inauguraes güei na Residencia d’Estudiantes del CSIC (C/ Pinar, 21-23)- “ye necesario analizar en fondura la situación actual y diseñar estratexes de respuesta. Pa ello resulta imprescindible conocer modelos y respuestes alternatives yá ensayaos n’otros sistemes universitarios”, señala.

Jaime Aja destaca que “ye la primer vegada que se realiza nel nuesu país un actu alternativu d’estes característiques p’axuntar a espertos de tantos países europeos. A la conferencia alleguen académicos, investigadores, sindicalistes y activistes con una llarga esperiencia nel analís, ellaboración y movilización dientro del campu de la universidá y l’investigación”.

Tamién te podria gustar