Portada Sociedá Iniciativa va dedicar n’abril el seminariu de la oficialidá a los modelos de normalización

Iniciativa va dedicar n’abril el seminariu de la oficialidá a los modelos de normalización

by redacción asturnews

Iniciativa pol Asturianu va dedicar el tercer seminariu de la oficialidá a los modelos de normalización y a la tresmisión xeneracional, con un programa que va desenvolvese’l 21 y 22 d’abril nel Aula Magna del Edificiu Históricu de la Universidá d’Uviéu.

Iniciativa pol Asturianu dio a conocer el programa completu del III Seminariu “Oficialidá, el camín constitucional de futuru pal asturianu” que se va desendolcar el vienres 21 y sabadu 22 d’abril nel Aula Magna del Edificiu Hestóricu de la Universidá d’Uviéu.

Dientro del III Seminariu que va inaugurar Ignacio Villaverde, rector de la Universidá d’Uviéu, van desarrollase diferentes ponencies y alderiques pa conocer la situación del idioma y les opciones d’oficialidá. L’alcuentru va entamar con una ponencia del abogáu Nicolás Bartolomé baxo’l título ‘Los modelos d’oficialidá de les llingües d’España. Opciones pal consensu constitucional’.

Dientro de la primer xornada, vamos conocer la esperencia d’otros territorios como País Vascu, Comunidá Valenciana o Galicia; pa ello, van tar presentes responsables de la política llingüística d’estos territorios. Miren Dobaran, viceconseyera de Política Llingüística del Gobiernu del País Vascu, Rubén Trenzano, Director Xeneral de Política Llingüística y Xestión del Multillingüismu de la Comunidá Valenciana y Valentín García, Secretariu Xeneral de Política Llingüística de la Xunta de Galicia que van aportar una visión de cada procesu d’oficialidá nel so territoriu.

La segunda xornada del seminariu va arrancar cola esposición del investigador David Guardado que va reflexonar sobre la visión del asturianu a lo llargo de la historia. De siguío, Fernando Padilla, maestru, pedagogu y ex Director Xeneral de Planificación y Normalización Llingüística d’Asturies va presentar un repás a la situación de la llingua asturiana na escuela depués de 40 años d’escolarización na asignatura.

Iniciativa pol Asturianu va proyectar, nesti segundu, día un nuevu documental que lleva’l títulu de ‘De güeles a nietes. El retu de la tresmisión xeneracional del asturianu’ afondando na importancia de la herencia llingüística y la tresmisión del idioma.

Les actividaes de la mañana van siguir con una mesa de diálogu con Xosé Antón González Riaño, caderalgu de la Universidá d’Uviéu y Presidente de l’Academia de la Llingua Asturiana y la periodista Pilar Rubiera titulada ‘¿Cómo sedría una Asturies con oficialidá?’. La mañana va finar col alderique ‘Conociendo los programes electorales. Modelos d’oficialidá y normalización’ con representantes de partíos políticos que lleven la oficialidá nel programa.

La recta final del III seminariu, na tarde del sábadu, va entamar cola presentación del Colectivu Manuel Fernández de Castro, siguiendo con una presentación de diferentes empreses y negocios qu’usen l’asturianu na so actividá comercial.

Enantes de pesllar cola llectura del manifiestu, la organización va presentar una mesa redonda baxo’l títulu ‘¿Cómo ye, bro? Nueves perspectives na normalización del asturianu’ na que van participar Xicu Ariza, musicasturiana.com; Blanca Fernández, escritora y cosplayer; Lluci Miravalles, diseñadora de moda y Félix Fernández, Acuto Xuegos. La finalidá d’esta mesa ye afondar en cómo averáse a les nueves xeneraciones na tresmisión xeneracional de la llingua asturiana.

Tamién te podria gustar