Portada Conceyos “El besu de la muyer araña” estrénase nel Palacio Valdés

“El besu de la muyer araña” estrénase nel Palacio Valdés

by redacción asturnews

Una reflexón sobro la llibertá, la identidá, l’amor y la revolución, con dirección de Carlota Ferrer y versión de Diego Sabanés del tresgresor clásicu contemporaneu del arxentín Manuel Puig que lleva por títulu “El besu de la muyer araña”. Esta ye la ufierta del Palacio Valdés pa esti vienres 26 d’agostu, a les 21 hores.

Ye “El besu de la muyer arañaa” una reflexón sobro la identidá, l’amor, la revolución. Sobro la llibertá, en definitiva. Un clásicu lliterariu contemporaneu de Manuel Puig al que, sobro les tables del Teatru Palacio Valdés, van dar vida Eusebio Poncela ya Igor Yebra, con dirección de Carlota Ferrer, en versión de Diego Sabanés. Un estrenu absolutu pa toa España, cerrando agostu en escenAvilés, pasao mañana, vienres 26, a les 21.00 hores.

Dambos intérpretes, Poncela y Yebra, amás de la directora, Carlota Ferrer, presentaron esta mañana la función nel foyer del teatru, al pie de Yolanda Alonso, concejala de Cultura y Promoción de Ciudá d’Avilés.

El públicu arrezagáu qu’entá nun tenga la so localidá tendrá de dase priesa, cuidao que ta a puntu de colgar el cartelu de nun hai billetes. Les entraes pueden adquirise nes canales habituales, la web https://uniticket.janto.es/palaciovaldes/, la taquilla de la Casa de Cultura, y el vienres, na taquilla del teatru dende dos hores antes del empiezu. Los precios van de los 12 a los 22 euros, en función del allugamientu.

Quien asistan a la función van tener ante sí un referente de la lliteratura hispanoamericana contemporanea que nun dexa indiferente, en versión de Diego Sabanés. Tresgresora nel so día y entá güei, novela d’ésitu mundial prohibida pola últimu dictadura arxentina, ye “El besu de la muyer gatuña” un tratáu de llibertá, de conocencia, d’amor, una semeya a dos personaxes sometíos que busquen la lliberación, caúnu a la so manera.

Proponía Puig na adaptación teatral qu’él mesmu realizó de la so novela (que cuntó de la mesma con una recordada versión cinematográfica), un duelu interpretativu ente dos personalidaes aparentemente engarraes que se van acabar reconociendo nel otru: Molina (Poncela) siéntese muyer nel so cuerpu d’home, zarráu por “seducir a un menor”; Valentín (Yebra), zarráu por revolucionariu, torturáu mientres los interrogatorios.

Un viaxe de tresformamientu ensin salir de la celda que comparten, nel so apartaz d’intimidá ente cuatro parés Molina y Valentín afayen un treme de sensaciones mientres tienden pontes mutues ente’l ser y el sentir, ente la reclusión y la llibertá de pensamientu, aprendiendo a escuchase, a entendese, a amar(se).

Suxetos revolucionarios que busquen lliberar y lliberar, safar d’un tiempu escuro y violento al traviés de les películes de cine clásicu que Molina rellata cada nueche a Valentín, d’una realidá de represión y vexames, un fuera del qu’apenes-yos dixebra un muriu, inventando, suañando, texendo un mundu llibre a la midida de los dos.

Como esplica’l dramaturgu José Manuel Mora, “cavilguen sobre la so propia vida y la so identidá político y sexual, un combate interior con munches feríes abiertes y una pantera que nun dexa de ruxir […] esperando una revolución. La lliberación política pasa pola lliberación de los cuerpos”. Porque, añede, “cuando escurez siempres se precisa a daquién”.

Nun hai qu’escaecer qu’el so autor, l’arxentín Manuel Puig, viose obligáu a fuxir al esiliu por causa de la brutal represión desamarrada pola dictadura arxentina, nun periplu que lu llevó per diversu países del continente americanu, dende finales de la década de los 70 hasta la so temprana muerte en México en 1990.

Los y el espectadores d’Avilés van ser les primeres en tastiar les interpretaciones y la fondura de la hestoria que sobre les tables del Teatru Palacio Valdés van recrear Poncela y Yebra, so la batuta de Carlota Ferrer, un tríu que yá se xuntó pa crear el montaxe “Esto nun ye la casa de Bernarda Alba”.

“El besu de la muyer gatuña” ye una producción de Pentación Espectáculos, con Manuel Teyera como ayudante de dirección, Eduardo Moreno na escenografía, David Picazo nel llume, y espaciu sonoru de Tagore González.

Tamién te podria gustar