Portada Europa Bruxeles acueye un alderique sobre llingües minoritaries

Bruxeles acueye un alderique sobre llingües minoritaries

by asturnet

Esti martes 24 de febreru celébrase nes sales del Paralamentu Européu un alderique políticu alrodiu de la situación na que s’alcuentren les llingües minoritaries n’Europa, nel que van participar numberosos representantes de minoríes llingüístiques de toa Europa. El casu asturianu nun va formar parte de les conferencies principales, pero Andecha Astur tien encamentao al eurodiputáu de Los Pueblos Deciden, Josu Juaristi, que presente’l casu de la llingua asturiana pa que seya considerada col debíu procuru.

A les 9 la mañana ya se pronunciaron les palabres d’apertura de la Conferencia que corrieron al cargu de Csaba Sógor, miembru del Parlamentu Européu pol Grupu del PPE; Herbert Dorfmann, Miembru del Parlamentu Européu pal EPP; y Jill Evans, miembru del Parlamentu Européu pelos Verdes-ALE.

Tres del entamu, a les 9,30 tuvo llugar el discursu d’introducción, que versara nsobre “El panorama llegal pa la protección de les llingües minoritaries n’Europa”, al cargu de Vicent Climent-Ferrando, de la Rede pa la Promoción diversidá llingüística (NPLD).

El restu del programa entamó 10 minutos depués col primer panel: Idioma Identidá y Poder, nel que de faló de “La política llingüística na construcción de narratives nacionales”, por parte de Zoltán Kántor, Institutu d’Investigación de les comunidaes húngares nel Esterior.

Tamién s’aldericó sobre “La preservación de la llingua minoritaria y la identidá, nel casu de la comunidá turca en Grecia” por Sebahattin Abdurrahman, Federación de Tracia occidental turcos n’Europa (ABTTF) y del “Llinguaxe y la política en Bélxica: ¿llecciones qu’aprender?” Por Rudi Janssens, de la Universidá Llibre de Bruxeles – BRIO.

El segundu panel “Afalagando la diversidá: Caminando palantre”, incluyía les conferencies “La Comunidá Laden en Tirol del Sur: l’aprendizaxe d’idiomes y el diálogu social” por Paul Videsott, de la Universidá Llibre de Bolzano; “Revitalizar el llinguaxe de la Baxa Serbia: el proyectu Witaj: esperiencies y ventayes del métodu d’inmersión” por Hannes Wilhelm-Kell, Lausatian Alianza; y “Lo que la UE pue y tien de faer pa les llingües minoritaries” por Johan Häggman, espertu multillingüismu, enantes na Dirección Xeneral de Traducción de la Comisión Europea.

A les 11 fízose’l pieslle d’esti alderique que tuvo llugar nel Parlamentu Européu (Bruxeles) Sala A5Y-3, na Rue Wiertz 60-1047 de Bruxeles. Esti seminariu ye una iniciativa de la UNPO en collaboración col Centre Maurits Coppieters, l’Alianza Llibre Europea, el Grupu de los Verdes-ALE nel Parlamentu Européu y el Grupu del PPE nel Parlamentu Européu. La Conferencia tuvo sofitada financieramente pol Parlamentu Européu.

Tamién te podria gustar