Portada Cine Avanza’l rodaxe del documental sobre los neños de Rusia “L’Escaezu”

Avanza’l rodaxe del documental sobre los neños de Rusia “L’Escaezu”

by asturnet

Los cineastes Xuan Lluiz Ruíz y Llucía Herrera prosiguen la selmana qu’entra el rodaxe del documental “L’Escaezu”, una llamada a la memoria de los Neños de Rusia entamada alrodiu del conciertu que’l grupu Mus-yos dedicó nel Centru Español de Moscú. La grabación emplea una técnoloxía dixital d’alta definición, pionera n’Asturies, en colaboración cola productora DpComunicación.

Tres el rodaxe va unos meses en Moscú recoyendo’l conciertu de Mus énte los Neños de la guerra y testimonios de protagonistestes directos residentes na capital rusa, Ruíz y Herrera van reanudar la prósima selmana el procesu de grabación del so documental con “neños” que viven anguañu n’Asturies.

En palabres de los propios directores de la película, “L’Escaezu” ye “un intentu de eliminar la amnesia, de recobrar los fragmentos de la nuestra historia, realidaes pasaes y presentes, les de los neños de la guerra asturianos, que han fixase na memoria del presente y del futuru”. Xuan Lluis Ruíz y Llucía Herrera consideren que ye necesario el “que la historia trescienda, eliminar l’escaezu, siguir lluchando contra esa amnesia aneya y desfasada”.

El documental, que cuenta con una ayuda económica de l’Axencia Asturiana d’Emigración, la Conseyería de Cultura y Comunicaciòn Social, y del Conceyu de Xixón, ta rodándose ente Rusia y Asturies, con testimonios de los propios protagonistes de la diáspora infantil y cola música del grupu Mus como piedra angular del entamu y el desarrollu de la película. “L’Escaezu” cuenta tamién col sofitu de l’Asociación de Repatriaos de l’Antigua URSS “Pablo Miaja”.

Na so parte técnica, Ruíz y Herrera van emplear un formatu de grabación inéditu n’Asturies, el video dixital d’Alta Definición nun trabayu de colaboración cola única productora qu’emplea esta tecnoloxía na nuestra comunidá: DpComunicación de Julio García Cedrón. Esta tecnoloxía ufierta unos resultaos d’alta resolución asemeyaos al formatu convencional cinematográficu.

Los directores Xuan Lluis Ruíz y Llucía Herrera son autores d’otros trabayos documentales en llingua asturiana como “Lluvina” y “Medrana”, esti últimu un llargometraxe estrenáu na última edición del Festival de Cine de Xixón.

Tamién te podria gustar