Portada Lliteratura Atopen na Biblioteca Nacional una comedia desconocida de Lope de Vega

Atopen na Biblioteca Nacional una comedia desconocida de Lope de Vega

by redacción asturnews

‘Yo fixi lo que pudi, Fortuna lo que quixo” ye’l títulu d’una comedia desconocida de Lope de Vega que foi afayada nos fondos de la Biblioteca Nacional d’España (BNE) la selmana pasada y que podría tratase d’una obra en clave del maduror del autor, con guiños a la situación política del momentu.

Según informó esti vienres la BNE, tratar del exemplar únicu de la princeps (primer de la serie), ensin datos d’imprenta, del taller sevillanu de Francisco de Lyra (1632-1634) y de la que nin siquiamente el so títulu figuraba nes llistes y documentos en que se menten les obres de Lope pindies d’alcontrar.

Una obra na que figuraba como autor Miguel Bermúdez, un actor y escritor ocasional, pero esisten pruebes contundentes de l’autoría de Lope, como lo demuestra l’estudiu de Abraham Madroñal, catedráticu de Lliteratura Española de la Universidá de Xinebra, señaló la BNE.

Abraham Madroñal, catedráticu de Lliteratura Española de la Universidá de Xinebra, ye’l responsable del afayu, y el so estudiu acabar de publicar na colección “Olmedo Clásicu”, de la Universidá de Valladolid.

Nos fondos de la BNE esisten exemplares de les ediciones calteníes de la obra – la “princeps”, otra ensin datos d’imprenta y dos copies d’ésta impreses en Sevilla yá nel sieglu XVIII- onde figura como autor Miguel Bermúdez, actor y escritor ocasional. Pero en realidá, la comedia pertenez a Lope de Vega, el mesmu dramaturgu que solo unos meses dempués crearía “El castigu ensin vengación”, obra maestra del teatru universal.

Trátase d’una comedia escrita na última etapa vital y artística de Lope, denominada “de senectute”, “tan murnia no personal como inchente no artístico, la mesma na que crea dalgunes de les sos obres maestres, como “El castigu ensin vengación”, cola que comparte reflexos de los sos desencantos personales, como les pullas satíriques contra José de Pellicer, cronista real, indica la BNE.

Tamién te podria gustar