Portada Tecnoloxía UNA denuncia l’obligáu usu de Windows nos telecentros

UNA denuncia l’obligáu usu de Windows nos telecentros

by asturnet

UNA denunciaba esti martes l’obligáu usu del sistema operativu de Microsoft, Windows, nos ordenadores de los telecentros y consideraba que “ye marafundiar les perres tanto pagar por unes llicencies que nun faen falta como tirar los actuales ordenadores”.

Unidá Nacionalista Asturiana (UNA), al traviés del so voceru Faustino Zapico, amosó l’alcuerdu de la organización pa coles muestres xeneralizaes d’indignación de los blogueros asturianos y los defensores del software llibre, pol apueste de la alministración asturiana de PSOE ya IU pola empresa Microsoft, tal y como queda especificao nel pliegu de condiciones pa la compra de nuevos ordenadores nos telecentros. Esta midida va obligar amás, sigún UNA, a tirar los ordenadores que tán n’usu nestos momentos.

Zapico afirmó que “nun tien xacíu pagar estes llicencies, yá qu’hai opciones de baldre basaes nel software llibre, y qu’amás yá taben usándose en dellos telecentros qu’emplegaben GNU/Linux”. A UNA pésa-y comparar la política del Gobiernu asturianu con otros como l’estremeñu, con una política qu’apoya abiertamente’l desarrollu del software llibre. UNA alvierte de qu’esta decisión amás de ser arbitraria dafechu ta incumpliendo la llei d’accesu electrónicu de la ciudadanía a los servicios públicos, onde se recueye’l principiu de neutralidá tecnolóxica, conseñando amás que l’Alministración Pública tien de garantizar la independencia d’usu d’alternatives tecnolóxiques y que, pa enriba, tien d’usar estándares abiertos y con calter complementariu a los d’usu xeneralizáu.

Zapico indicó que “ye un robu tar gastando les perres de la ciudadanía pa pagar dalgo totalmente innecesario, yá que les opciones basaes nel software llibre garanticen un soporte tecnolóxicu afayadizu y xeneralizáu que nun supón torga nenguna pal usuariu”. Los nacionalistes desixen-yos tamién a PSOE ya IU que “espliquen por qué escueyen una vía de software de pagu, porque más bien paez que l’oxetivu del PSOE ya IU ye paga-yos la crisis a les multinacionales a base de dilapidar el dineru públicu, al tiempu que cuestionen la viabilidá de servicios públicos talos como la sanidá” lo qu’UNA calificó como irónico yá que “estes midíes vienen d’un supuestu Gobiernu d’esquierda”.

UNA alvierte asina mesmo de que “esta opción va obligar a eliminar de los ordenadores de los telecentros el sistema UBUNTU, que tien una versión n’asturianu, lo que aumenta la visibilización de la nuestra llingua, qu’arriendes d’ello tien incluso repercusión internacional”.

Tamién te podria gustar