Portada Sociedá Un estudiu pioneru analiza la pervivencia del asturianu nes comarques del norte de Lleón

Un estudiu pioneru analiza la pervivencia del asturianu nes comarques del norte de Lleón

by asturnet

Investigación pionera sobro l’asturianu fuera de les llendes alministratives del Principáu. Los profesores de la Universidá d’Uviéu Xosé Antón González Riaño y Xosé Lluis García Arias rematen la recoyida de datos pa determinar la pervivencia de la llingua asturiana nes comarques del norte de Lleón, nun estudiu sociollingüísticu cuyes conclusiones tarán llistes en tornu al mes de xunu.

A partir d’una amuesa de 400 persones, los autores de la investigación centren la so atención en cinco estayes: Quieren analizar el sentimientu d’identidá que tienen los habitantes de la zona, la conciencia qu’estos tienen d’usar una o otra llingua, y el prestixu, la validez cultural y les perspectives de futuru del idioma.

Pa ello, García Arias y González Riaño finen la primer fase del estudiu -la del atropamientu de datos- nes llocalidaes de Candín, Peranzanes, Páramu del Sil, Palacios del Sil, Vil.lablinu, Cabril.lanes, Santumichanu, Sena de L.luna, Villamanín, Cármenes, Valdellugueros, Puebla de Lillo, Maraña, Acebedo, Oseya de Sayambre, Posada de Valdeón y Burón, toos ellos prósimos a la llende alministrativa con Asturies y con una población global de 23.000 habitantes.

De sutaque remate la recoyida de datos, los autores de la investigación abrirán la segunda fase’l so llabor y entamarán entós el procesu d’interpretación científica d’esos datos, una xera que va prollongase varios meses y que, según les previsiones de dambos filólogos, cuayará nes conclusiones finales poco antes del prósimu veranu.

Nel casu de González Riaño, l’estudiu sobro les actitúes llingüístiques nes fasteres de Lleón que llenden con Asturies sucede a una investigación centrada nos alumnos de Maxisteriu que foi presentada’l pasáu 13 de xineru y qu’asoleya qu’un 73 por cientu de los futuros mayestros cree necesaria la oficialidá pa regular l’asturianu nel sistema educativu, mientres qu’un altu porcentaxe reconoz que’esi idioma tien un altu valir cultural.

Archivu. Conclusiones del estudiu en Maxisteriu

Tamién te podria gustar