Portada Sociedá Un 70 por cientu de xixoneses apoya que la Feria de Muestres y la Selmana Negra seyan billingües

Un 70 por cientu de xixoneses apoya que la Feria de Muestres y la Selmana Negra seyan billingües

by asturnet

Sólo un 2 por cientu de los xixoneses conoz la Oficina de Política Llingüística del Principáu. Asina lo amuesa la Encuesta Sociollingüística que’l caderalgu Francisco Llera Ramo ultima na so edición definitiva y cuya información gráfica ufre güei Asturnews de forma íntegra a los sos llectores. Nos gráficos destaquen los porcentaxes de xixoneses que reclamen billingüismu total na Selmana Negra (71 por cientu), la Feria de Muestres (70 por cientu) y el Festival de Cine (68 por cientu).

Los resultaos xenerales de la encuesta foron avanzaos el pasáu 15 d’avientu pol propiu Llera Ramo, pero la información gráfica qu’illustra el testu añade nuevos datos al resume qu’entós se dio a conocer. Ente ellos, asoléyase que porcentaxes superiores al 66 por cientu de los ciudadanos encuestaos ven con bonos güeyos que’l Salón del Llibru Hispanoamericanu, el Concursu Hípicu Internacional, el Festival de Cine, La Feria de Muestres, los Alcuentros de Mocedá de Cabueñes y la Selmana Negra -principales eventos de la ciudá- se denominen, publiciten y comuniquen dafechu n’asturianu y castellán.

Acordies col estudiu dirixíu por Llera Ramo, que cuenta col auspiciu del Ayuntamientu de Xixón -al traviés de la Oficina Municipal de la Llingua, dirixida por María Xosé Rodríguez- y ta ellaboráu a partir de 600 entrevistes, altos porcentaxes de la ciudadanía reclamen amás qu’esa visibilidá de la llingua asturiana s’estienda a los productos y servicios qu’ufren los comercios de la ciudá (55 por cientu) y a les cartes de la hostelería (52 por cientu), en tantu qu’un 49 por cientu de los encuestaos aboga por que l’asturianu tea presente n’ocasionales actos públicos.

Altu desconocimientu

Ente la información adicional que proporcionan los gráficos asoleyaos güei por Asturnews destaca asinamesmo l’alta tasa de xixoneses que desconoz les entidaes de promoción y recuperación de la llingua asturiana: Sólo’l 18 por cientu d’ellos diz conocer dalguna entidá. A partir d’esa cifra, los datos son más bien desoladores.

Asina, L’Academia de la Llingua Asturiana ye la entidá más conocida polos encuestaos, con sólo un 9 por cientu. Tres d’ella, un 5 por cientu de los xixoneses encuestaos asegura conocer partíos políticos nacionaliegos que trabayen pol asturianu, un 3 por cientu menciona a La Xunta pola Defensa de la Llingua y l’Ayuntamientu de Xixón, y sólo un 2 por cientu de los encuestaos declara que conoz la Oficina de Política Llingüística del Principáu. Idénticu porcentaxe cita a la Conseyería de Cultura como entidá que promueve la llingua asturiana.

Archivu. La mitá de los xixoneses fala o escucha asturianu en casa, pero la mayoría prefier el castellán en sociedá

Tamién te podria gustar