Portada Sociedá Touriño afirma que l’idioma nunca va ser un problema ente Asturies y Galicia

Touriño afirma que l’idioma nunca va ser un problema ente Asturies y Galicia

by asturnet

L’asuntu de l’idioma centró l’interés mediáticu de la primer xornada del cume astur-galaicu. El presidente de la Xunta de Galicia, Emilio Pérez Touriño declaró que “la llingua nunca fue nin va ser un problema ente Asturies y Galicia”, mientres el so vicepresidente, el nacionalista Anxo Quintana manifestaba’l so contentu de que los conceyos del occidente quieran siguir siendo asturianos “y por munchos años” -recalcó con ironía, Quintana-, al tiempu que dixo que “los que quieran ser gallegos vamos recibilos colos brazos abiertos”.

Pal líder del BNG, sicasí “hai asturianos que comparten la llingua gallega y eso contribúi a la bayura cultural d’Asturies”. El vicepresidente de la Xunta fexo estes declaraciones enantes del empiezu del cume de Santiago de Compostela y col ánimu de quitar fierro a les pretensiones del nacionalismu gallegu sobre estayes d’otres comunidaes que consideren culturalmente afines citó al escritor Manuel Rivas pa dicir que “gallego puede ser cualquiera” y que “si falara de poner trabancos a quien quixera incorporase a Galicia o ser gallegu diben acusame de racista o xenófobu”.

El del idioma y el de la propuesta de nuevu estatutu del Bloque Nacionalista Gallego colos puntos polémicos sobre los conceyos de comunidaes vecines fueron los únicos sobre los que paeció barruntase dalgo de roceano y el tonu xeneral del alcuentru entre los executivos de Touriño y Areces foi cordial.

La vía transcantábrica, la elaboración d’un rexistru telemáticu de les dos comunidaes y la colaboración n’estinción d’incendios, asina como l’intercambiu de distintes esperiencies de xestión fueron otros de los asuntos trataos na primer xornada del cume ente la Xunta de Galicia y el Gobiernu del Principáu que sigue a lo llargo d’esti llunes 30 pa falar d’otros temes d’interés común.

Tamién te podria gustar