Portada Sociedá PSOE, IX y BA escenifiquen el so deséu de cumplir el pautu de gobiernu hasta’l final

PSOE, IX y BA escenifiquen el so deséu de cumplir el pautu de gobiernu hasta’l final

by asturnet

El presidente del gobiernu asturianu y los tres cabezaleros de la FSA, Izquierda Xunida y Bloque por Asturies comparecieron énte los medios con más d’una hora de retrasu y semblante seriu. Xunta ellos, los miembros de les delegaciones polítiques que participaron nel conceyu d’evaluación del pautu de gobiernu soscritu va dos años, ente ellos el conseyeru Valledor y Esteriores y la viceconseyera María José Ramos, sentaos na sala de prensa ente los informadores. El balance a la mitá de la lexislatura: un 66 por cientu de les midíes del pautu executaes y prácticemente toles otres entamaes.

El primeru en garrar la palabra, foi el portavoz del Bloque, Rafa Palacios que lleó una valoración propia n’asturianu na que consideraba l’alcuerdu políticu tan necesariu agora de rematar de cumplir como va dos años de firmalu. Palacios terminó afirmando que pa la so organización inda quedaben munches coses pendientes y asuntos nos qu’afondar y sobre los que debatir. Al empar dixo que’l Bloque por Asturies nunca va renunciar a siguir lluchando polos derechos políticos, sociales, llaborales y llingüísticos del pueblu asturianu.

El coordinador d’Izquierda Xunida d’Asturies,Jesús Iglesias, intervieno darréu pa resumir el balance que la so organización facía de los dos años de gobiernu compartíu. Na so valoración Iglesias incidió na importancia de lo avanzao n’asuntos como la vivienda, sanidá, servicios y derechos sociales, normalización del asturianu, y sobremanera nel nuevu clima políticu “de progresu y diálogu” que propiciara el gobiernu de coalición.

L’últimu en falar foi Javier Fernández, secretariu xeneral de la FSA que dixo coincidir no esencial coles valoraciones espresaes polos representantes del Bloque ya Izquierda Xunida y amosó la voluntá del so partíu por siguir cumpliendo los oxetivos del pautu hasta’l final de la lexislatura.

Nel documentu soscritu polos tres partíos del

gobiernu asturianu afírmase qu’Asturies “avanzó respective a lo que yera en 2003 cuando FSA-PSOE, IX y BA firmábamos l’alcuerdu que fizo posible’l gobiernu de la izquierda plural”, sicasí reconozse que “inda queda abondo por facer” y que “nos prósimos dos años tenemos que poner en marcha o acelerar les midíes pendientes d’execución pa poder cumplir íntegramente el compromisu qu’adquirimos coles ciudadanes y ciudadanos d’Asturies”.

Nel documentu van repasándose los distintos capítulos de la política desenvuelta dende la formación del gobiernu tripartitu y resalta el capítulu de política cultural tituláu “Identidá cultural asturiana” nel que se diz que la identidá propia del pueblu asturianu “ye un sentimientu común que sirve como nexu d’unión ente asturianos y queremos estender los sos valores per mediu de la comunicación social”. Nesti capítulu cultural destácase la llingua asturiana como “una de les nuestres señes d’identidá” y tocante al Plan de Normalización considérase que tán reflexaes nél toles midíes contemplaes nel pautu de gobiernu: “lo que-yos da un fuerte impulsu políticu y mayor concreción en cuantes a la so execución”. Tocante a la enseñanza del asturianu dizse que la llingua ta presente en tolos niveles educativos y resáltase que “el númberu d’alumnos que se matricula nesta asignatura crez cada añu”. El gobiernu amuesa darréu el so apoyu a l’aprebación de la llicenciatura de Filoloxía Asturiana nel marcu del Espaciu Européu d’Enseñances superiores. La toponimia y la presencia del asturianu n’alministración y nel Ente Públicu de Comunicación son otros puntos que se destaquen en materia llingüística.

Tamién te podria gustar