Portada Sociedá L’estudiu sociollingüísticu de Xixón basaráse en 600 entrevistes y tará llistu pa fin d’añu

L’estudiu sociollingüísticu de Xixón basaráse en 600 entrevistes y tará llistu pa fin d’añu

by asturnet

Seiscientes entrevistes. A partir d’esa amuesa ellaboraráse l’estudiu sociollingüísticu de Xixón que prepara’l caderalgu de Ciencia Política na Universidá’l País Vascu Francisco Llera Ramo por encargu de la Oficina Municipal de la Llingua, una investigación pionera nel ámbitu llocal cuyos resultaos definitivos tarán llistos, en forma de publicación, nes últimes selmanes de 2004.

Esa ye, a lo menos, la previsión del propiu director del estudiu, qu’espera poder ufrir un primer avance de conclusiones na segunda quincena’l mes d’ochobre y qu’ultima la ellaboración del cuestionariu nel que va afitase’l trabayu. Pa ello, Francisco Llera manexa cuestiones estrayíes de los dos estudios sociollingüísticos que yá dirixó pal conxuntu’l territoriu asturianu, a les que se sumarán entrugues específiques pal ámbitu de Xixón.

La investigación, que quier valir como una ferramienta estadística pa recomendar orientaciones de política llingüística nel conceyu, tomará en cuenta’l conceyu y la ciudá de Xixón como un “vanguardista crisol d’Asturies”, por mor de la estremada procedencia de la so población, y nesi sen trazará, según avanzó Llera, “una cierta diferenciación de zones”.

La Oficina Municipal de la Llingua de la ciudá más populosa d’Asturies, creada en xineru pasáu tres del pactu que PSOE ya Izquierda Xunida-Bloque por Asturies rubricaron pa gobernar el municipiu, afitóse nos sos primeros siete meses de funcionamientu como ún de los más activos servicios municipales de normalización, completando una actividá que va de les tornes al asturianu de guíes y boletinos municipales al asesoramientu pal usu de la llingua asturiana nes presentaciones del Circu’l Sol.

Tamién te podria gustar