Portada Patrimoniu Les Escueles Asociaes apoyen la declaración de Patrimoniu de la Humanidá del Camín del Norte

Les Escueles Asociaes apoyen la declaración de Patrimoniu de la Humanidá del Camín del Norte

by asturnet

El plenu de l’Asamblea del XXII Alcuentru d’Escueles Asociaes de la UNESCO, celebráu na última fin de selmana n’Avilés, decidió por unanimidá sofitar la inclusión nel Llistáu de Patrimoniu Mundial de los Caminos de Santiago del norte peninsular.

Darréu recuéyense los principales puntos de la declaración de l’Asamblea, na que participaron más de 160 representantes de centros educativos nacionales y estranxeros que desendolquen programes dientro del marcu de la UNESCO:

“Nos sos mil doscientos años d’historia, el Camín de Santiago consolidóse como’l gran itinerariu cultural y relixosu de la Europa occidental, siendo ún de los elementos que más decisivamente propició la formación d’una identidá común ente los estremaos pueblos del continente. La so relevancia foi reconocida pola UNESCO cola inscripción, en 1993, na Llista de Patrimoniu Mundial de la mentada ruta francesa al so pasu pela Meseta Norte d’España, y, en 1998, de los principales caminos de pelegrinación xacobeos per Francia.

Tanto’l Camín Primitivu a Santiago como’l costeru y los estremaos tramos de conexón ente estes víes y el camín francés clásicu, configuren rutes históriques de singular importancia, que contribuyeron a modelar y a construyir el territoriu septentrional d’España y qu’atesoren un notable conxuntu d’elementos patrimoniales a elles venceyaes. La so incorporación nel Llistáu del Patrimoniu Mundial de la UNESCO supón completar el reconocimientu yá fechu en 1993 y 1998 al Camín de Santiago Francés, sumando les primeres víes de pelegrinación a Compostela seguíes nel sieglu IX, asina como otres rutes costeres que representen el resultáu lóxicu de la espansión del fenómenu xacobéu na plena y baxa Edá Media.

Dende 2006 les comunidaes autónomes del País Vascu, Cantabria, Galicia y el Principáu d’Asturies participen, baxo la coordinación d’ésta última, na ellaboración del espediente que se tien que presentar na UNESCO p’algamar la mentada ampliación. Constituyóse a tal efeutu un Grupu de Trabayu dientro del Conseyu Xacobéu Nacional, y ta trabayándose cola previsión de poder presentar esta candidatura al altu organismu internacional nel 2009, de tal manera que se puea algamar l’ampliación.

(…) Ye evidente que de la declaración de la UNESCO quedaron hasta’l momentu fora de les víes xacobees de singular importancia. Ye’l casu del Camín Primitivu, qu’enllaza Uviéu y Santiago de Compostela pel interior del suroccidente asturianu y lucense, y que foi la primer vía emplegada polos pelegrinos que diben a Compostela nel sieglu IX tres el descubrimientu de la tumba del Apóstol. Ye, igualmente, el casu del Camín Costeru, qu’algamaría gran importancia dende los sieglos XII y XIII y que diba pela costa d’Euskadi, Cantabria, Asturies y Galicia, y que foi’l qu’emplegaron munchos pelegrinos aportaos per mar dende Inglaterra y otros puntos de la costa atlántica europea a dellos de los puertos de la fachada septentrional de la península Ibérica.

Estes rutes poseen de manera inequívoca toles carauterístiques propies de les víes de pelegrinación a Compostela, tal y como éstes vinieron siendo definíes por espertos investigadores del fenómenu xacobéu.

Son múltiples les prebes documentales y monumentales que dan fe de que les víes norteñes de pelegrinación a Santiago fóronlo realmente nel medievu y la modernidá. Igualmente ta contrastada históricamente la esistencia d’una densa malla d’equipamientos asistenciales al pelegrín na Edá Media, que fai que, por exemplu, nel casu d’Asturies téngase constancia probada de la esistencia de más de 50 hospitales y albergueríes pa pelegrinos nesi periodu y na Edá Moderna.

Dellos reconocimientos internacionales vinieron destacando nes dos últimes décades el calter plural y reticular que la rede de caminos de pelegrinación a Santiago tuvo a lo llargo la historia. Ye’l casu de la declaración del Camín como Primer Itinerariu Cultural Européu, fecha pol Conseyu d’Europa en 1987 (qu’afeutaba a tolos caminos pelos que pasaben los pelegrinos a Santiago) o’l Premiu Príncipe d’Asturies de la Concordia dau a esta vía pola so contribución a la creación d’una identidá común europea”.

Tamién te podria gustar