Portada Sociedá L’Academia de la Llingua presentó’l “Informe sobre la fala o gallego-asturianu. Una perspeutiva hestórica, social y llingüística”

L’Academia de la Llingua presentó’l “Informe sobre la fala o gallego-asturianu. Una perspeutiva hestórica, social y llingüística”

by asturnet

L’Academia de la Llingua presentó esti xueves, en rueda de prensa, l'”Informe sobre la fala o gallego-asturianu”, un estudiu sobre la realidá llingüística y social de la fastera más occidental del país. L’Academia presentó esta obra como’l material de referencia en política llingüística pa esta zona, a la par de valir como preséu divulgativu, dao que ta avaláu por bien d’historiadores, filólogos, o sociólogos.
Como material de referencia pa la política llingüística nel territoriu d’Entrambasguas l’ALLA unvió l’Estudiu a toles cases conceyu de la zona, Gobiernu d’Asturies, presidencia de la Xunta Xeneral, Grupos Parlamentarios, y demás actores implicaos nel procesu normalizador.
L’Estudiu afita la posición de l’ALLA sobre la llingua eo-naviega como “llingua propia d’Asturies, que caltién elementos comunes col asturianu y col gallegu, amás de tener elementos independientes”. A esti respectu l’Academia de la llingua esixó los máximos derechos pa los y les falantes d’esta llingua, esixendo que l’asturianu sía la llingua oficial d’Asturies y l’eo-naviegu idioma cooficial nel so ámbitu de referencia. Afitando que “nun ye entendible una reforma -del estatutu- que nun prevea la cooficialidá del idioma”.
Ana Cano esplicó que l’actuación inxértase dientro de los mandatos de l’Academia, nos que s’afala a que la institución curie de los derechos de los falantes d’esta llingua. Pa l’Academia de la Llingua “los intentos d’inxerencies de tipu llingüísticu y políticu sobre esta zona son evidentes” y dende’l gobiernu asturianu “nun siempre se respondió cola firmeza que debería, llegando en casos a respuestes tibies”. Pa l’Academia de la Llingua d’esistir un marcu lexislativu similar al del restu de llingües d’España estes inxerencies nun se produciríen.
Dende 1996 l’Academia creó la Secretaría del Navia-Eo que vien desenvolviendo un llabor normalizador na fastera más occidental d’Asturies. L’Academia de la Llingua vien capacitando al profesoráu de gallego-asturianu dende l’añu 2001, faciendo cursos d’alfabetización en gallego-asturianu, asina como espublizando bien de trabayos sobre las realidá llingüística d’esta zona.
L’Informe afita l’asturianidá llingüística, histórica y social de los habitantes del Navia-Eo, reclamando mídies educatives y de “discriminación positiva” pa los y les falantes de la fala del Navia-Eo

Tamién te podria gustar