Portada Lliteratura L’Academia de la Llingua Asturiana publica “Cartes a Xovellanos”

L’Academia de la Llingua Asturiana publica “Cartes a Xovellanos”

by asturnet

L’Academia de la Llingua Asturiana presentó el llibru “Cartes a Xovellanos” nel que se recueyen les comunicaciones de Pedro Manuel Valdés Llanos, col nomatu de Theresina del Rosal, col ilustráu Gaspar Melchor de Xovellanos demientres los sos periodos de prisión. Les cartes redactaes n’asturianu cola fin de burllar la vixilancia y censura carcelaria. Los asuntos trataos nesta correspondencia aborden asuntos que van dende la historia, la creación del Institutu o la mesma invasión francesa del país.

Les 12 cartes recoyíes na edición de l’Academia de la Llingua reproducen les editaes nel sieglu XIX por Xulio Somoza nel llibru “Cosiquines de la mio Quintana” y que depués Miguel Caso González incluyera nos tomos cuatro y cinco de les “Obres Completes de Xovellanos”. El periodu abarcáu por esta correspondencia ye dende 1804 hasta 1811, nel que incluyen los dos tiempos de prisión del insigne asturianu que dexara les bases del estudiu y promoción de la llingua asturiana.
Editáu pola Academia na seronda de 2006 “Cartes a Xovellanos” ye’l númberu 60 de la colección Llibrería Facsimilar de l’Academia de la Llingua.

Tamién te podria gustar