Portada Lliteratura José Luis Piquero algama’ Premiu Nacional de Poesía de “El Ojo Crítico” de RNE

José Luis Piquero algama’ Premiu Nacional de Poesía de “El Ojo Crítico” de RNE

by asturnet

Radio Nacional d’España ta acabante concede-y al autor asturianu José Luis Piquero el Premiu “Ojo Crítico” de Poesía por “Autopsia”, qu’axunta los sos tres llibros espublizados hasta’l momentu: “Las ruinas” (1989), “El buen discípulo” (1992) y “Monstruos perfectos” (1997), xunta una amplia sección de poemes inéditos.

El xuráu de la XV edición de los Premios “Ojo Crítico-Segundo Milenio” -formáu por Amalia Bautista, poeta; Fernando Beltrán, poeta; Jesús García Calero, Xefe de Cultura d’ABC y especialista en poesía; José Méndez, poeta; Luis Antonio de Villena, poeta y críticu; Javier Lostalé, poeta y redactor del programa “El Ojo Crítico” y Arrate Sanmartín, direutora del mesmo programa de RNE- seleccionó a Piquero por “un libro que es una obra reunida con inéditos. En función de la alta calidad de su poesía, que ha estado en los umbrales del reconocimiento y que no ha conseguido plenamente, por publicar en editoriales con poca difusión, siendo un poeta joven de alta calidad”.

José Luis Piquero (Mieres, Asturies, 1967) ye periodista y críticu lliterario y tornare ente otros autores al asturianu a Dickens, Melville, Tennessee Williams y Arthur Miller. La so obra figura nuna docena d’antoloxíes de la poesía española actual, ente les que se puen nomar les de José Luis García Martín, Joaquim Manuel Margalhães y Luis Antonio de Villena.

Sigún s’asoleta na páxina web de RNE onde se da anuncia del Premio, la poesía de Piquero indaga na propia biografía para desplicar los mecanismos que rixen l’amor, l’amistá y el deseyu con un llinguax coloquial y realista que nun dexa de lláu la complexidá que carauteriza la so obra, de la que diz Luis Antonio de Villena: “Típico y atípico en su grupo generacional, José Luis Piquero es un romántico nuevo que vivisecciona sus sentimientos, un poeta realista que busca mirar más hondo y un descontento -un joven Caín- a quien ni Orden ni Realidad cuadran del todo. Un rebelde existencial. Un muy notable poeta que ha forjado ya una voz -un tiembre- fielmente propios”.

XV edición de los premios

Radio Nacional de España otorga, dende 1990, los Premios Ojo Crítico pa distinguir los trabayos de los xóvenes creadores nes disciplines de Música Clásica, Artes Plástiques, Cine, Teatru y Narrativa y, dende 1997, otorga también el Premio Ojo Crítico de Poesía y l’Especial, esti caberu a una trayectoria destacada.

Dende’l so nacimiento en 1997, foron Premios Ojo Crítico Especial Ana María Matute, Alfredo Kraus, Josep Mª Flotats, Luis García Berlanga, José Hierro, Antonio López y María Jesús Valdés.

“El Ojo Crítico” ye l’únicu espaciu cultural de radio que lleva 21 años nes antenes y ta Codirixíu y copresentáu esta temporada por Juan Carlos Soriano y Arrate Sanmartín, repasando diariamente, de 16:00 a 17:00 hores, l’actualidá cultural al traviés d’entrevistas, cróniques y reportaxes ellaboraos pol equipu del programa y los profesionales del Área de Cultura de RNE.

“Monstruos perfectos” ye ún de los poemarios que componen “Autopsia”

Tamién te podria gustar