Portada Sociedá Izquierda Xunida-Bloque treslladará-y al PSOE la so esmolición pol ‘parón’ del asturianu nos conceyos

Izquierda Xunida-Bloque treslladará-y al PSOE la so esmolición pol ‘parón’ del asturianu nos conceyos

by asturnet

Izquierda Xunida-Bloque por Asturies declárase “esmolecida” pol ‘parón’ nel que los sos socios nel Gobiernu’l Principáu somorguien la rede de normalización llingüística nos conceyos, noticia adelantada a primer hora d’ayeri por Asturnews. IX-BA plantegará l’asuntu como tema “fuerte” nuna xuntanza colos sos compañeros d’Executivu prevista pa les prósimes selmanes, antes de les vacaciones parlamentaries de veranu.

Asina lo confirmó güei a esti periódicu un voceru’l grupu d’Izquierda Xunida-Bloque por Asturies na Xunta Xeneral del Principáu, que tien conocencia dende’l pasáu sábadu de la decisión de la Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu -rexida pola socialista Ana Rosa Migoya- de paralizar los convenios previstos p’alitar la creación de nuevos servicios municipales de normalización de la llingua asturiana y sustituyilos por otres fórmules consideraes ‘menores’ dende los propios conceyos.

“Entá tamos dixiriendo esa noticia”, manifestó’l voceru’l grupu parlamentariu d’IX-BA, yá que, magar que’l director de la Oficina de Política Llingüística, Ramón D’Andrés, sostién que les ayudes previstes van aportar a la fin a los sos destinatarios, ábrese una postergación que’l propiu D’Andrés califica de “retrasu garantizáu” y qu’evidencia un pasu atrás na promoción del asturianu nel ámbitu llocal que’l PSOE venía avalando dende la puesta en marcha de la Oficina, el pasáu mes de xineru.

Nesti sen, IX-BA amuesa’l so “absolutu apoyu” al responsable de la Oficina de Política Llingüística, qu’esta mesma selmana prevé entregar al director xeneral del ramu, Carlos Madera, el borrador definitivu del Plan de Normalización Sociollingüística, el documentu qu’organiza y estructura los pasos de la política llingüística del Gobiernu hasta’l fin del presente mandatu, en 2007.

La decisión de Cultura de dar marcha atrás na firma de los convenios previstos y buscar fórmules alternatives afecta de forma inmediata a nueve conceyos, los seis qu’integren la Mancomunidá de la Sidra, los dos de la Mancomunidá del Cabu Peñes -Carreño y Gozón- y el municipiu de Siero. Toos ellos solicitaron yá l’apoyu del Principáu pa crear les sos respectives oficines de normalización, qu’agora tendrán qu’esperar.

Noticia’l ‘parón’ na rede de conceyos, adelantada por Asturnews

Tamién te podria gustar