Portada Patrimoniu Izquierda Asturiana reclama la reconocencia como Bien d’Interés Cultural de los yacimientos romanos d’Ayande

Izquierda Asturiana reclama la reconocencia como Bien d’Interés Cultural de los yacimientos romanos d’Ayande

by asturnet

Izquierda Asturiana reclama que se declaren Bien d’Interés Cultural les aries mineres d’época romana que se conserven n’Ayande. Los principales yacimientos tán en el Cordal del Palu, parroquia de Bustantigo y en El Valledor. Nes primeres mantiénse entá’l sistema de canales y embalses visibles perfectamente, asina como canteres o canalizaciones subterranies como les d’A Cova de Xan Rata o la cantera de Fana da Freita. El grupu asturianista destaca que per esa zona pasa’l Camín de Santiago y que se conserven restos de les hospederíes de la dómina medieval, lo qu’aumenta el valor del espaciu.

Dende Izquierda Asturiana denuncien que la inesistencia d’una proteccional llegal sobre estos espacios posibilita que la carretera de El Palu pase perenriba de les canales, o que la llinia d’alta tensión tenga una de les sos torretes a la vera de la L.laguna’l Palu, antiguu banzáu pal suministru d’estes esplotaciones romanes. Poro’l candidatu d’Izquierda Asturiana na circunscripción occidental, Ignaciu Llope, considera que “Esto ye güei un mal pequeñi que puede convertise nun auténticu estropiciu si nun se tomen medíes de protección bien ceo”.

La organización d’izquierdes considera que la declaración d’estos espacios como Bienes d’Interés Cultural sería beneficiosa pal turismu de conceyu d’Ayande, “atrayendo a un turismu cultural de calidá”. En pallabres de Llope “ye llamentable que se tean faciendo un montón de campos de golf p’atrayer al turismu cuando ta ensin aprovechar paracticamente tou’l patrimoniu históricu d’Occidente”. Asina dende IAS consideren que mediante la edición de guíes turístiques informatives y la señalización de los restos y los camines que lleven a los mesmos se podría ufiertar que la xente les pudiere conocer.

Izquierda Asturiana esixe “que se faiga un apueste por protexer el mediu ambiente” recordando, qu’el paisaxe protexíu de les sierres de Carondio y El Valledor siguen ensin tar declaraes como espacios protexíos.

Tamién te podria gustar