Portada Sociedá IX promete ante l’Academia de la Llingua defender la oficialidá na prósima reforma del Estatutu

IX promete ante l’Academia de la Llingua defender la oficialidá na prósima reforma del Estatutu

by asturnet

Jesús Iglesias, Coordinador Xeneral d’IX d’Asturies, y Ana Cano, Presidenta de l’Academia de la Llingua coincidieron esta mañana en que la declaración d’oficialidá nel Estatutu d’autonomía ye la última gran oportunidá pa garantizar al asturianu la so supervivencia. Asina lo declararon na reunión que los axuntó esta mañana na sede de l’ALLA.

IX d’Asturies tamien se comprometió ante l’Academia a defender na redacción del prósimu Estatutu del Principáu y, darreu, nel Parlamentu español, la oficialidá del asturianu, una llingua viva y de futuru. Según Jesús Iglesias L’asturianu nun ye una reliquia del pasáu, sino una llingua viva, una ferramienta de comunicación que utilizan normalmente los asturianos”, esplicó Iglesias.

Pela so parte, la Presidenta de l’Academia de la Llingua, Ana Cano, sorayó’l momentu clave que vive l’asturianu nesti periodu d’ellaboración de la reforma estatutaria y pidió un estatu pa tolos asturianos. “Sería mui negativu que dexase a una parte de los asturianos fuera d’esi testu”, aseguró Cano que tamiñen aprovechó pa criticar l’actitud del PSOE de declarar que ta al favor de la llingua al timpu que nun la reconoz como oficial.

Ana Cano tamien quiso salir al pasu de los pensamientos de dellos políticos que insinuen que la oficialidá de l’asturianu diba ser el primer pasu pal ñacimientu d’un nacionalismu intransixente y dictatorial calificando estes cuestiones de “disculpes tontes”. Asimesmo tamien criticó l’actitud de determinaes fuercies polítiques que defienden unes cuestiones n’Asturies y otres mui distintes n’otres comunidaes autónomes con llingua propia.

Tamién te podria gustar