Portada Sociedá Grupos reintegracionistes clamien pol gallego “so administración asturiana y castellano-lleonesa”

Grupos reintegracionistes clamien pol gallego “so administración asturiana y castellano-lleonesa”

by asturnet

Catorce asociaciones culturales de distintos llugares de Galicia y partidaries del reintegracionismu tienen convocada una manifestación pal prósimu domingu 15 de mayu en Santiago embaxo’l lema: “Na Galiza vamos viver em galego”. La convocatoria entamada al través de la Cordenadora de Centros Sociaes defende’l monollingüismu del gallegu y programes de promoción d’esti idioma “nes comarques so administración asturiana o castellano-leonesa”.

La manifestación de los colectivos reintegracionistes celébrase por segundu añu consecutivu y nesta ocasión la convocatoria pide un plan de normalización llingüística “real” pal gallegu. Los grupos atropaos alrodiu de la Cordenadora de Centros Sociaes tienen elaborao un decálogu reivindicativu pa la so manifestación nel que se pide l’establecimientu de la enseñanza monollingüe en gallegu, la creación d’escueles p’adultos nesti idioma, la galleguización íntegra de les instituciones y administraciones públiques y lexislación pa la galleguización integral de les entidaes privaes. La Coordenadora tamién pide’l puxu del texíu asociativu en llingua gallega, la reformulación de la RTVGA “como verdaderu mediu galleguizador” y la desixencia “efectiva” del idioma pal desempeñu de cargos públicos. Los puntos reivindicativos más polémicos de los reintegracionistes son los que se refieren a la reconocencia de la unidá “llinguística y cultural” gallego-portuguesa, el fomentu de les relaciones colos países de la Lusofonía, amás del ya citáu puntu nel que se clamia pola defensa y promoción de la llingua gallega “nes comarques so administración asturiana o castellano-leonesa”.

La convocatoria de la manifestación “En Galiza vamos viver en galego” fírmenla los colectivos AGAL (Galicia), Alto Minho(Lugo),Artabria(Trasancos),Atreu (A Coruña),A Esmorga(Ourense),A Fouce de Ouro (Bertamiráns), Fala Ceive (El Bierzo), Galeguiza (Condado), A Gentalha do Pichel, C.S. Henriqueta Outeiro (Santiago), Revira (Pontevedra), Revolta (Vigo), SCD Condado y A.C. Treme a Terra(Pontedeume).

Más información

Tamién te podria gustar