Portada Lliteratura Entama n’Uviéu la Xunta d’Escritores Asturianos 2010 “Lliteratura asturiana, identidá y nación”

Entama n’Uviéu la Xunta d’Escritores Asturianos 2010 “Lliteratura asturiana, identidá y nación”

by asturnet

La Xunta d’Escritores Asturianos 2010, coordinada por Xaviel Vilareyo, entama güei llunes en Villa Madalena, Uviéu embaxo’l títulu “Lliteratura asturiana, identidá y nación”. Esta nueva edición va celebrase hasta esti miércoles, 13 de xineru, con actividaes destinaes tanto a escritores como al públicu en xeneral, con un ciclu de conferencies, alderiques, presentaciones de llibros, etc.

La Xunta va entamar cola presentación del Llibru d’Actes del anterior aconceyamientu que lleva por títulu “Lliteratura asturiana y compromisu”, a cargu d’Esther Prieto, de la Editorial Trabe. Esti volume recueye les más de les ponencies que se lleeron a lo llargo d’aquellos díes, a cargu de Xaviel Vilareyo, Carlos Rubiera, Bertu Ordiales, Helena Trexu, Xosé Lluis Campal, Xurde Morán, Baristo C. Martínez-Radío y Begoña Fernández Fernandez, Inaciu Galán, Ángel Guinda y Pablo Luque Pinilla. Completen el llibru una amuesa poética y delles fotografíes de quien asistieron a los distintos actos.

Güei mesmo, a les 17,30 hores Javier Cubero va dar llectura a “Llingües, clases y nacionalismos”, siguiendo a les 18,30 hores la conferencia “L’idioma asturianu na Asturias de Santiyana”, por Xaviel Vilareyo.

La xornada va pesallase cola presentación de los númberos 4 y 5 de la revista N’AST. Cartafueyos d’Ensayu, a cargu del director Daniel Cueli; y a les ocho y media la tarde, cola celebración del centenariu de Miguel de la Guardia (Hontaneda 1859 – Uviéu 1910), arquitectu de Villa Madalena.

El martes, 12 de xineru, siguen les actividaes cola conferencia “De cómo una llingua s’enfrenta a la muerte”, por Pablo Martínez Testa; “Nación y llingua”, d’Helena Trexu. La presentación, a les seis, del llibru “Abismos, adicciones y papeles azules”, de Xuan Carlos Crespos; siguiendo, a les 18,30 hores, la conferencia “Crónica del rei Fruela II d’Asturies (910-925)” por Xaviel Vilareyo.

La xornada del martes sigue cola conferencia “El procesu creativu”, de Dorita García y la presentación de la so obra narrativa. Pesllando a les 19,30 hores cola presentación del númberu 6 de la revista Formientu, na que van participar el director, Inaciu Galán, miembros del conseyu de redacción, autores y l’editor de La Cruz de Grau, César García. Darréu, autores como Pablo X. Suárez, Alejandra Sirvent, Abel Martínez, Frantxu Melero, Rubén Rey y Jorge Fernández García, ente otros, van celebrar un recital de lliteratura moza, nel que se van entregar los premios del I Certame de Microrrellatos Mozos «FORMIENTU».

La xornada cabera de la Xunta, va celebrase’l miércoles, a partir de les cinco la tarde, entamando cola presentación del númberu 72 de la revista LA SIDRA por Llucía Fernández Marqués. A les 17,30 hores Xaviel Vilareyo va falar de “La lliteratura dialectal de los escritores de Santiyana”.

El presentador del programa Al Aldu na TPA, y redactor d’ASTURNEWS, Inaciu Galán va falar, a partir de les 18,30 hores de los problemes y les cuestiones a la hora de facer “periodismu nuna llingua minorizada”.

Remátase la Xunta con una antoloxía de la nomada “Xeneración del Compromisu (1967-1982)” y la presentación, a partir de les ocho, del llibru “Historia del Cine Asturianu”, de Xaviel Vilareyo, a cargu del médicu y militante nacionalista Marcos Abel Fernández.

Tamién te podria gustar